Smartphone amb Debian

Bona tarda a tothom, (les debianitas esteu incloses al genèric).
El meu germà em planteja el poder tenir un mòbil amb programari lliure i a on no hi hagi la típica brossa que hi posen els fabricants i les empreses de telefonia.
Vaig veure que es parlaba de Debian reemplaçant un Android, als fils de la trobada a Girona.
Hi ha algú, que per una remuneració pactada pugui fer aquesta feina?
La companyia escollida seria Parlem, ignoro ara mateix el model del mòbil.
Si calgues fer-ho sobre un model amb uns requisits mínims voldria saber-ho.
Agrait per la vostra ajuda.

--
Xavier De Yzaguirre
xdeyzaguirre(at)gmail(dot)com