Re: [deb-cat] Trobada 2015

Que el programari sigui lliure i alhora tancat per alguns no és
incompatible. Tinc entès que Android és 99% lliure (també et puc
assegurar que funciona sobre Linux), però mira com es comporten.
Donat que Facebook corre sobre GNU/Linux i està fet en PHP, també
podriem tenir la mateixa confusió.

Que Firefox OS, el decodificador de la TDT o el què sigui utilitzin
nucli Linux no significa que siguin sistemes GNU.
Realment tens les utilitats GNU (incloent gestor de paquets i
compilador) quan obres un terminal sobre Firefox OS? No és el cas
d'Android, ni em sembla que tampoc el d'Ubuntu Phone.

També podriem parlar de l'equivalent quan ens arriba un ordinador
portàtil amb MS/Windows ja ficat. Podríem igual que en aquest cas
utilitzar Debian GNU/Linux o Debian GNU/Hurd en aquest aparell?
Si la resposta és que si amb un ordinador tradicional, la resposta també
podria ser que sí amb un aparell de butxaca.

https://wiki.debian.org/Mobile

http://wiki.gilug.org/index.php/Ubuntu_amb_Android

El 12/11/15 a les 16:33, Joan Cervan ha escrit: