Re: Voip per Telefonica

Jo ho he provat i funciona. Vaig tenir una conversa amb el móvil ( a traves de voip) amb la meva filla, que em va confirmar que l'estava trucant des-de el fixe. Posteriorment vaig trucar al meu mòbil des del pòrtatil i després vaig fer una trucada des del movil amb l wifi desactivat al fixe i em va sonar al ordinador.

Ara com podeu veure la ip del proxy es una 10. , lo que vol dir que pertany a xarxa privada i la paraula de pas es el mateix nto de teléfon , lo que vol dir que la autorització ve o del ONT o de lel Router o de la propia linea, per lo que no crec que ni tanolet puguis conectar desde el router del vei sota la mateixa xarxa de fibra optica.

Pere Nubiola Radigales
Telf: +34 656316974
e-mail: pere@nubiola.cat
           pnubiola@fsfe.org
           pere.nubiola@gmail.com

El dia 9 d’octubre de 2015, 16:10, Pedro <pederindi@gmail.com> ha escrit:
Crec que ja tots els ISP utilitzen internament VoIP però ho entreguen
al client final com una línia de telèfon normal.

Ara no tinc telefònica, per tant no ho puc provar.
Si no et funciona aquesta compte sip per web ho trobaria normal,
potser l'han acabat treient.

Lo que sí que pots fer, és reemplaçar el router de telefònica per un
de neutre (comprat i bo), per exemple un router edgemax [1] (que porta
un debian amb edulcorants) o un de mikrotik. Que et permeti agafar la
VLAN de VoIP i redirigir-la cap a un server on hi hagi un SIP proxy
amb asterisk i/o kamailio [2]. D'aquesta manera, si tens obert ports
cap a fora podries fer que aquest telèfon el poguessis accedir tant de
dins de la teva xarxa com de fora amb la manera que originalment
volies. Fins i tot fer IVR (Interactive Voice Response) "pulse 1".

[1] si vols utilitzar un x86/64, considera
http://vyos.net/wiki/Main_Page que seria bastant semblant al edgemax,
també basat en debian. Un altre et podria dir pfsense, però això ja no
és ni debian ni linux.

[2] per això caldrà que trobis les instruccions, segons el ISP, que
t'ajudin a trobar SIP Register apropiat (entre d'altres, el password).