Replica de xarxa despres d'instal·lar

Bones,

Em trobo amb una dilema de velocitat d'instal·lació. Faig moltes
instal·lacions de Debian GNU/Linux, tant en equips per fer servir com
per assajos d'altre programari.

El tema és que la instal·lació em molt més ràpida si a l'assistent li
dic que no utilitzi cap rèplica-repositori de xarxa (ho agafa tot del CD
o DVD), però aleshores no sembla anotar repositoris de xarxa al fitxer
/etc/apt/sources.list de destinació.

Part del temps que m'havia estalviat en xarxa aleshores el perdo
instal·lant i utilitzant netselect-apt per triar un o altre mirall de
repositoris d'internet.
Algú ha trobat una solució més àgil que no consisteixi en posar sempre
les mateixes línies de repositori de la mateixa rèplica?

Evidentment es tracta de no necessitar sempre el CD/DVD per instal·lar
qualsevol paquet, sinó que es pugui fer per xarxa.

Gràcies.