Re: [d-u-c] Canvi de placa base

Hola,

Això és cosa de les regles persistents de l'udev, on resulta que es desa l'associació de la MAC de l'Ethernet de la placa base antiga a eth0 i per a la nova  ha fet una segona associació de la nova MAC a eth1.

Ho pots comprovar dins el fitxer:

/etc/udev/rules.d/70-persistent-net.rules

Veuràs que tens una línia per a l'antiga eth0 i una altra per a la nova eth1.

Si vols que l'Ethernet de la nova placa base sigui eth0 (el que faria jo en lloc d'haver de tocar serveis), a l'estil 'ràpid i destraler' pots esborrar les dues línies, desar i reiniciar. L'udev, en reiniciar, tornarà a crear la línia adequada amb la nova MAC i eth0.

...i deia 'destraler' perquè si no vols haver de reiniciar fas:

1. Abaixar interfícies.
2. Modificar fitxer (fins i tots podries eliminar la línia de l'eth0 i canviar a l'altra eth1 per eth0.
3. udevadm control --reload-rules
4. udevadm trigger --attr-match=subsystem=net
5. Apujar interfícies.

He canviat la placa base d'un ordinador per una de nova, i tornat a
endollar el mateix disc dur que contenia Debian GNU/Linux 8.

La sortida de xarxa té un altre nom (eth0 -> eth1) de manera que ho he
hagut de revisar a la configuració de IP estàtica (/etc/network/interfaces)

Com que veig que alguna aplicació em fa el tonto i l'arrencada dóna una
nova advertència (kvm cpu0 disabled perfctr wrmsr), m'agradaria saber si
apart dels "eth" hi ha altres coses que val la pena revisar.

És per estalviar-me fer una nova instal·lació neta.

Gràcies.

Salutacions...Josep