Re: [deb-cat] Peu de carta en aquesta llista

On Thu, Aug 27, 2015 at 01:38:44PM +0200, Narcis Garcia wrote:
> Estic escoltant l'Alexander Wirt del video del DebConf15
> «spam_ham_and_other_food_or_how_to_distribute_spam_to_110k_email_addresses»
> on parla de què han eliminat el peu automàtic dels missatges a les
> llistes de Debian.org per tal d'evitar problemes amb filtres que imposen
> grans operadors de correu com Yahoo o Google.

No he vist el vídeo, només ho sé per l'avís que va publicar a
d-d-announce. Però suposo que dirà el mateix :-)

> Entenc doncs que signatures com DKIM deuen protegir el cos de la carta
> però no les capçaleres, doncs aquestes són modificades igualment pel
> programari de llistes (p.e. destinatari).

El que fan les signatures és assegurar que el missatge prové del
remitent que consta al camp "From:", i es fa per evitar que
suplantacions a nivell de domini.

Com que també garanteixen la integritat del missatge, afegir un text al
peu es considera una modificació del missatge, i això no sempre agrada
als servidors receptors ja que entra en conflicte el que diu el
servidor de correu de debian.org (tots els meus missatges sortiran
signats) i el que realment passa (els missatges de llistes no tenen
una signatura vàlida).

Això és el que entenc jo relacionant la teoria amb l'avís. Si
m'equivoco molt, tingueu en compte que és un divendres al migdia de
finals d'agost... O:-)
--
Adrià García-Alzórriz
0x09494C14