Re: portàtil amb Debian

El Mon, Nov 03, 2014 at 07:00:42PM +0100 Blackhold ha dit:

>    tinc un x230 i7, el recomano, va de meravella, pero un cop comprat em van
>    dir el tema del sobreescalfament dels processadors mes potents i dels
>    kernels de linux (governor).

no em connec a fons el tema dels governors de cpu, però no veig clar
que el problema sigui que els governors estiguin optimitzats pels
servidors com es va dir abans. pots escollir entre differents
governors segons les teves prioritats:

performance: frequencia del procesador al màxim
powersave: frequencia al mínim
userspace: un demoni al espai d'usuari ajusta la frequencia
ondemand: s'ajusta la frequencia del procesador segons la carrega del
sistema
conservative: semblant al ondemand. però els canvis de frequencia son
més graduals

https://www.kernel.org/doc/Documentation/cpu-freq/governors.txt

penso que la majoría dels sistemes fan servir ondemand o conservative

obviament el governor sol no pot evitar un sobreescalfament (excepte
potser el powersave :) si el sistema te una carrega sostinguda un
governor tipus ondemand posará la frequencia al màxim, perque en la
majoría de les situacions es el comportament desitjat, tant a un
sistema empotrat com a un servidor. els ventiladors poden ajudar a
controlar la temperature, però a vegades no es sufficient, com sembla
que vas experimentar amb les teves màquines :( el nucli te un
framework termal que (entre altres coses) es pot configurar per a que
baixi la frequencia màxima del procesador quan la temperatura
sobrepassa certs valors:

http://events.linuxfoundation.org/sites/events/files/lcjpcojp13_jonghwa.pdf

no m'ha quedat del tot clar fins a quin punt Debian ho fa servir. per
a processadors d'Intel pots instalar thermald i si cal adaptar la
configuració a la teva màquina:

https://01.org/linux-thermal-daemon/documentation/introduction-thermal-daemon
https://wiki.debian.org/thermald

--
Matthias Kaehlcke

         Know your limits, but never stop trying to exceed them
                                                                 .''`.
    using free software / Debian GNU/Linux | http://debian.org  : :'  :
                                                                `. `'`
gpg --keyserver pgp.mit.edu --recv-keys 47D8E5D4                  `-