Re: portàtil amb Debian

Hola,

El 03/11/14 a les 09:41, Mònica Ramírez Arceda ha escrit:

> M'he de comprar un portàtil i tinc molt poc temps per investigar. Així
> que us escric per si em podeu donar un cop de mà.
>
> El requisit principal, i per això escric en aquesta llista, és que sigui
> 100% compatible amb Debian.
>
> A més voldria:
>
> * i7
> * disc SSD
> * 16GB RAM
> * que pesi com menys millor, no més de 2 kg
> * si pot ser, que no porti un Windows preinstal·lat (no els vull pagar
>   la llicència)
>
> Algú em pot ajudar?

 L'any passat en vaig adquirir un similar al que tu especifiques per
menys de 1000€. És un Clevo, similar al de l'enllaç que adjunto [1]. El
vaig adquirir a través de Mountain (Madrid) [2] ja que tenien un
distribuïdor aprop de casa (SEMIC).

 Jo els hi vaig demanar específicament que tingués disc SSD, que tingués
hardware compatible amb Linux i que no tingués instal.lat Windows. Ells
em van assegurar que en tenien de similars amb Ubuntu funcionant sense
cap problema. Era cert. L'únic maldecap els primers dos mesos fou la
"wifi" ja que la targeta era molt nova i el "driver" propietari
(Realtec) va tardar un parell de mesos d'entrar al "kernel" estable de
"Jessie". Després tot correcte.

 A més a més, abans de l'estiu vaig tenir un problema a la pantalla,
vaig contactar amb ells i ho van arreglar sense cap inconvenient, més
enllà de tenir-lo que enviar a Madrid i estar 15 dies sense màquina.

 Tu mateixa, sort.

 robert

 [1] http://www.clevo.com.tw/clevo_prodetail.asp?id=581&lang=en

 [2] https://www.mountain.es/