Re: ajustar marges pantalla

El 25/10/14 a les #4, Orestes Mas va escriure:

> També pots provar de jugar una mica amb l'eina arandr, que et permet ajustar el posicionament de la imatge i quan n'estiguis satisfet pots gravar el resultat en un "script" que s'executi a l'inici de la sessió i que t'ajusti la resolució correctament, Fes "man arandr".

Hola

"arandr" no em donava gaires opcions, però m'ha fet descobrir "xrandr",
la versió de línia de comandes que desconneixia. Jo ho estava provant
tot modificant el fitxer xorg.conf. amb xrandr tot és més senzill.

Provaba amb

   xrandr --output HDMI-1 --fb 1280x720 --mode 1280x720 --panning
1200x692+40+14

i no em funcionava: "X Error of failed request:  BadMatch (invalid
parameter attributes)".

Semblava que una matriu de transformació podia solucionar la papereta,
però trovar els nou paràmetres de la matriu em portaria una bona estona:

  xrandr --output HDMI-1 --transform .....

Finalment, amb la pista del "overscan" que deia TicTacBum, he trobat una
solució:

  xrandr --output HDMI-1 --set underscan on

Amb això els marges s'ajusen a pantalla, però perdo nitidesa.

Ara provaré amb el controlado propietari d'nVidia a veure que em deixa fer

Gràcies

   Alex