Re: ajustar marges pantalla

El Dissabte, 25 d'octubre de 2014, a les 16:29:34, alex@probeta.net va escriure:
> Salut companys/es
>
> En aquests moments de foscor on tothom discuteix per com s'està portant
> lo del systemd a Debian, jo tinc un dubte dels de tota la vida, amb les
> XWindows.
>
> He tret la pantalla del meu PC i l'he connectat a un televisor antic de
> pantalla plana:
>
>     Sony KLV-V32A10E 32" TFT 16:9 720p/1080i resolució 1366x768
>
> Però els marges de la pantalla, amb les barres de tasques i menus, em
> queden fora dels límits, independentment de les resolucions que em dona
> [...]

Has provat si la TV té un menú per autoajustar-se?

D'altra banda, si la pantalla és digital (vull dir que si no és de tub) aleshores hauries d'ajustar la resolució de sortida exactament a la mateixa que t'accepta la pantalla. Altrament algú haurà d'interpolar/decimar i es veurà malament. Vaja, que hauries de provar la 1366x768.

També pots provar de jugar una mica amb l'eina arandr, que et permet ajustar el posicionament de la imatge i quan n'estiguis satisfet pots gravar el resultat en un "script" que s'executi a l'inici de la sessió i que t'ajusti la resolució correctament, Fes "man arandr".

Orestes.

--
Cordialment,

Orestes Mas.