Re: mètode per saber si puc utilitzar un disc

Hola,

smartmontools?

http://blog.shadypixel.com/monitoring-hard-drive-health-on-linux-with-smartmontools/

i afegint GUI

http://gsmartcontrol.sourceforge.net/home/index.php/Home

(és a repositoris, també)

Josep

El dia 22/04/2014 2:15, "Pedro" <pederindi@gmail.com> va escriure:
Hola,

una pregunta, en la meva opinió, simple i complicada a la vegada

des de que m'he passat a GNU/Linux encara no he trobat un mètode per
dir si puc utilitzar un disc o no, i més o menys saber quan em durarà.

Amb Windows està el HDTune, bàsicament aquesta imatge
http://www.hdtune.com/hdtune_errorscan.jpg
t'anima a saber si està bé el disc o no.
amb la meva experiència, la de la imatge el disc no està massa bé i
amb el temps els errors es propagaran més.

Alguns criteris senzills i efectius pel tractament de discs a
GNU/Linux Debian (estic a la stable) ?

si no pot ser una imatge,
i és text i terminal no passa res.
Però digueu-me llavors quin text equival a: va bé, o va malament.
Petites referències.

els meus entorns són:
- usuari
- servers de poca càrrega i pocs usuaris

Gràcies,
Pedro