Re: una de paranoies...

El dc 09 de 04 de 2014 a les 19:31 +0200, en/na Daniel Martí va
escriure:

> Tot i que aquest és un raonament comú i fins a cert punt vàlid com a
> excusa, no és cert. A les xerrades que fa el Jacob Applebaum, per
> contradir aquest argument, el que fa és destacar que la NSA i altres com
> ella no fan espionatge apuntant a individus. Ho fan en massa, és a dir,
> violen els teus drets siguis qui siguis i facis el que facis, mentres
> tinguis activitat per internet no prou segura (no prou ben encriptada).

 Si. Això també ho fem tots. Quan ens sobrepassen les dades, fem la
mitjana i/o n'extraiem patrons genèrics. Exagerant la cosa una mica i
canviat el tema ara ja completament, així s'arriba a la macroeconomia.
Algú ja està dient per la tele que ja va bé. Suposo que estarem d'acord
que no s'assembla gaire al que estem patint cadascun de nosaltres en
particular (almenys jo).

> També fa que llavors les persones que utilitzin bona encriptació o
> sistemes d'anonimitat com Tor siguin sospitoses. Si una bona part de la
> població fes servir aquestes coses, no es podria sospitar d'elles. Però
> si només les persones conegudes d'haver estat sospitoses en el passat
> ho fan servir, dónes barra lliure a que aquestes agències es rentin les
> mans i assumeixin que tothom que vulgui ser anònim i segur és perquè té
> raó per fer-ho, i és culpable de quelcom.

 Parlant d'aquest tema. A la llista "debian-user" n'he vist més d'un
queixant-se de que hi ha molta gent que utilitza Tor per (segons els
autors dels missatges) coses poc sèries com xatejar, consultar
Facebook, ... i que això evita que funcioni be. En què quedem? És que no
estem mai contents, eh?

> No em malinterpretis, tot i que jo intento seguir el que he descrit
> amunt, la meva prioritat número u no és l'anonimitat ni l'encriptació de
> totes les meves comunicacions. Però només volia matisar sobre el que has
> dit :)

 No et malinterpreto, era el que sentia en aquell moment i ho he escrit.
Habitualment, llegeixo els missatges i m'ho guardo tot per mi. De tant
en tant però, ho solto (deu ser la primavera).

 Per cert, i ara no em malinterpretis, crec que un pot opinar sobre el
que un altre a dit. En canvi, únicament l'autor ho pot matisar ja que
únicament l'autor sap per què ha dit el que ha dit i per què ho ha dit
com ha fet.

 Salut, seny i peles,

 robert