Re: automatitzar muntatge de partició encriptada amb clau a fitxer en usb

El Mon, 17 Feb 2014 13:50:43 +0100
alex@probeta.net va dir:

Ara la part més dura i que no té res a veure amb la qüestió inicial:

   /dev/sdc1       /media/usb0     auto    rw,user,noauto  0       0

A 2014-02-17 19:28, hubble escrigué:
Ara, qualsevol que tingui un USB amb aquest fitxer pot muntar la partició.

Es a dir, no seria més segur reconèixer l'USB pel UUID i asegurar-te
que solament un o 2 USB són els que poden obrir la llauna?

apa,

Gràcies Hubble,

En el meu cas, bàsicament és un mecanisme antirobatori. No planejo que cap persona pugui voler entrar al meu sistema a robar dades, sino més aviat que si m'entran a casa a robar bens materials i es porten l'ordinador no puguin fàcilment accedir a l'agenda, foto personals, correu. La clau usb la porto sempre amb mi a la butxaca.

Les meves altres dos necessitats són encriptar només lo imprescindible, ja que treballo amb hardware no molt ràpid, i que sigui còmode d'accedir a les dades encriptades (sense contrasenyes)

Encara no he conseguit muntar l'usb a l'inici mitjançant /etc/fstab !!!

També tinc ganes d'aprendre de ficar regles d'udev per a que es munti quan fiqui aquell usb , més que res per aprendre (però llavors potser cal contrasenya d'administrador per que s'executi el mount, o potser no si existeix alguna configuració de /etc/fstab per que una partició la pugui muntar qualsevol)

El que més em preocupa ara, i que segurament sabreu la gent que encripteu, és que m'ha arribat el rumor que encriptar en una partició transaccional (per exemple ext4) pot causar corrupció i perdua de dades. Jo treballo amb Debian Testing i alguns cops s'em congel.la l'escriptori i haig de reiniciar a saco :-(

Salut

   Alex