passar de paquets instal.lats localment a repositoris estàndard?

Benvolguts/des debianites,

Me trobo treballant amb un ordinador amb Debian testing on fa bastant de temps algú va configurar com a repositori deb-multimedia i després el va treure dels repositoris.

Com a conseqüència han quedat instal.lats bastants paquets de còdecs antics d'aquest repositori deb-multimedia, però no els puc treure, ja que em surt aquell típic missatge de que per dependències em treurà el Gnome.

Tampoc puc instal.lar versions noves dels paquets dels repositoris oficials de Debian Testing, ja que els nous no apareixen a la llista de paquets de Synaptic, sinò que apareixen els paquets antics com instal.lats localment.

Una captura de pantalla:

  https://probeta.net/m/d/m_0204183748798_synaptic.png

Sabeu la manera de dir-li a Debian testing que tregui aquests paquets instal.lant la versió bona dels repositoris?

Havia pensat:

Solució 1) potser tornat a posar deb-multimedia com a repositori, i configurar synaptic per que prioritzi els paquets de Debian Testing? no sembla que hagi de funcionar

Solució 2) potser descarregar els paquets equivalents de la web de Debian, instal.lar-los, i llavors em deixi desinstal.lar els altres sense problemes de dependències? no sembla que hagi de funcionar

Solució 3) reinstal.lar el sistema, però llavors no aprendré com es podia haver fet treballant amb els gestors de paquets.

Com ho veieu?

Gràcies

    Alex