Re: Dia dels Sants Innocents (era "MiniDebConf 2014 Barcelona Call for Proposals")

Com que vaig posar cullerada al fil de la polèmica, crec necessari aclarir la
meva posició un cop vist amb més detall què ha passat.

Abans que res, responc tard per qüestions familiars. Espero que entengueu que
no vull revifar una polèmica passada. Les mateixes raons familiars van ser les
que no fos conscient de quin dia era el 28 de desembre.

Responc citant fragments saltejats.

El Diumenge, 29 de desembre de 2013, a les 18:36:56, Javier Serrano Polo va
escriure:
> Els correus d'ahir me'ls he pres en el context dels Sants Innocents.
> Avui és un dia distint. Probablement no estaria escrivint si jors no
> hagués denunciat el que li ha passat. Faig veure que, probablement, jors
> es va inspirar amb el meu missatge i va fer una broma inofensiva.

Com he comentat, jo no vaig ser conscient del dia que era, però coincidint en
el temps amb un altre correu oficial a debian-announce@ vaig concloure que era
simplement una resposta ràpida i fortament irònica, que no m'hauria molestat
en qualsevol altre dia. Ara bé, m'acabo d'adonar que hi havia crosspost a
debian-user-spanish, i això ja és jugar amb foc. Era d'esperar, i així ha
estat, que no acabaria amb un terrible flame-war com els que cada dos per tres
s'organitzaven entre soc.culture.catalan i es.charla.politica.misc, però
igualment considero del tot innecessari arriscar-s'hi. De fet, la meva
resposta pretenia seguir la mateixa línia irònica, però d'haver-me adonat del
crosspost hauria estat diferent. Possiblement hauria ignorat el fil.

> L'enllaç era prou descriptiu, jo sabia el que em trobaria.

Discrepo. Jo m'esperava el cartell de la CORI parodiant "La llibertat guant el
poble" de Delacroix. I francament, hauria estat molt més encertada.

> jors, no has fet res reprovable. Si he après alguna cosa mirant
> animacions, és que no importa si has creat una obra mestra, sempre hi ha
> un percentatge, ~1%, que pel motiu que sigui no li agradarà.

No estem parlant d'un 1% de reprovació. Més aviat al contrari.

> El dg 29 de 12 de 2013 a les 13:01 +0100, Mònica Ramírez Arceda va

> Cert, hi ha hagut gent a qui no li ha agradat. Cert, de 340 usuaris a
> debian-user-catalan, molts van callar. De 1800 a debian-user-spanish
> encara més van callar, de fet ningú s'ha queixat. Espero que no vulguis
> atribuir-te res sobre el silenci de qui no ha parlat.

Tampoc comptis els silencis com aprovacions implícites. De fet, reprovacions
explícites n'hi ha hagut unes quantes; d'aprovacions, tan sols una, la vostra
mútua.

> No has estat l'únic. M'agradaria que la correspondència que he mantingut
> amb Martín Ferrari fos pública a debian-user-spanish, ja que està en
> castellà.

Vés amb compte. Si un dels interlocutors no vol, res es fa públic. És un dret
fonamental, el del secret de les comunicacions.

> No, Mònica, no. Són bromes en context, tant per tema com per temps, i
> fetes amb mesura. Què no t'agraden? Perfecte, ningú us obliga a
> combregar.

Bromes en context, d'acord. Fetes amb mesura, no. La broma del castellà es
podia fer igual sense esquitxar debian-user-spanish. Quant a la fotografia de
Carmen de Mairena, ja he esmentat una alternativa molt més estètica.

> Aquí és on em preocupo. S'han fet bromes que no han agradat a tothom. La
> gent a qui no li ha agradat, ho ha dit; bé. Qui no ha volgut contestar,
> no ha contestat; normal. N'hi ha que s'han queixat a un desenvolupador;
> cap problema.
>
> Però tu has tret el mecanisme de bans. De moment, només he vist gent
> expressant la seva opinió i em sembla perfecte. La pregunta és, sereu
> capaços d'utilitzar el mecanisme de bans per això?

Crec que és d'hora per parlar d'expulsions a nivell de llista. Ara bé, tots
els aquí presents tenim mecanismes a nivell individual per tractar missatges
segons el remitent. No dubteu que en faré ús.

> D'altra banda, quan la censura no és efectiva contra la llibertat
> d'expressió, la reacció més natural és la denúncia pública. Qualcú s'ha
> expressat i ha rebut un missatge privat d'un desenvolupador que, un cop
> rebudes les explicacions, ha demostrat falta de criteri.

Els drets d'un individu acaben quan interfereixen amb els drets d'altri. El
dret a la llibertat religiosa no hauria d'interferir en la legislació de cap
país en la llibertat sexual. Aquí la teva llibertat d'expressió serviria per
justificar l'assenyalament públic de parelles homosexuals.

De totes maneres, estic convençut que Debian té mecanismes interns per
resoldre aquest tipus de conflicte que exposes. D'altra banda, res t'impedeix
muntar una nova distribució basada en Debian o buscar-ne alguna d'existent si
no estàs conforme amb com funcionen les coses per aquí.

> Que Martín Ferrari m'esmenti els bans no em preocupa en absolut. Però
> quan esbrino que també està organitzant la MiniDebConf, aleshores entenc
> la falta de criteri i que les queixes provenen exclusivament de
> debian-user-catalan.

Serà que a debian-user-spanish són més civilitzats i en lloc d'arriscar-nos a
una flame-war interna han optat per una redirecció massiva a /dev/null

> Quant al meu missatge, com ja he comentat a Martín, l'objectiu no és
> atacar ningú, sinó fer difusió d'un esdeveniment. Fets:
>      1. Has demanat difusió de la MiniDebConf.
>      2. He anunciat la MiniDebConf a debian-user-spanish.
>      3. Ningú més ha anunciat la MiniDebConf a debian-user-spanish.
>
> Hi ha algun inconvenient en que la comunitat que normalment parla
> castellà hi assisteixi? Podeu centrar els vostres esforços en
> l'esdeveniment en comptes de reaccionar exageradament a sexismes que no
> han existit en primer lloc?

No has anunciat la DebConf. Has escrit un missatge irònic fent referència a
una DebConf, que tots els qui no n'estaven al corrent de la mateixa no sabran
de què va la història, si es tracta efetivament d'una broma assumint que no hi
ha tal esdeveniment, o interpretant-lo com una provocació gratuïta que ha
estat encertadament gratuïta. Si volies fer-ne difusió, tenies prou traduint
el missatge de debian-announce@ al castellà sense més floritures.

Per acabar, *PLONK*.