Re: Dia dels Sants Innocents (era "MiniDebConf 2014 Barcelona Call for Proposals")

jors <jors@enchufado.com> writes:

> Bon dia a tothom,
>
> Com altra gent, ahir vaig contestar el fil del subject amb un correu que
> evidentment era una broma (i si a algú no li va sentar bé, que accepti
> les meves disculpes).

Crec que no va sentar bé a gaire gent, de fet algunes persones ja us van
contestar en el fil i molts vam callar.

> La meva sorpresa ve quan rebo un mail d'un senyor dient-me que això no
> és acceptable, ni tant sols com a broma pel Día dels Tants Innocents.
> Reprodueixo la conversa a continuació:

[...]

> És això normal? Hi ha cap norma escrita que digui que no és permès fer
> una broma a les llistes de Debian adequades (Sants Innocents a Espanya i
> Llatinoamèrica, April's Fool a Nord-Amèrica, etc) aquests dies
> assenyalats? O és un cas de despotisme d'algú amb adreça del domini de
> Debian (tincho _ at _ debian.org)?

Sí, és normal. Debian té un "Diversity Statement" on es promou que
tothom pugui participar en el projecte:

http://www.debian.org/intro/diversity

Aquest tipus de bromes, tot i que per desgràcia la societat les accepta
tranquil·lament, fa que hi hagi gent que se senti ferida i s'allunyi de
la comunitat. No és el fet de fer una broma, és el fet que aquesta broma
sigui masclista, homòfoba, racista,...

Debian disposa d'un mecanimse de bans (temporals o permanents) per a
aquest tipus de correus.

D'altra banda, no crec que publicar un mail privat sigui molt bona idea.

Salut,
Mònica