Re: us funciona l'opció nodeadkeys?

2013-12-27, 20:29 (+0100); Eloi Notario escriu:
> El Divendres, 27 de desembre de 2013, a les 12:28:57, Ernest Adrogué va
> escriure:

> Pel que veig al manpage, el nombre de paràmetres de -variant ha de coincidir
> amb els de -layout

Jo no ho havia interpretat així, però rellegint-ho sembla possible.

> Amb això he provat amb -layout es,es -variant nodeadkeys,cat i aleshores sí
> que puc escriure el ^ amb una única premuda, però perdo la ŀ, així que suposo
> que configura les dues variants per alternar entre una i l'altra, i la que
> aplica per defecte és la primera combinació (es+nodeadkeys). De fet, amb
> -layout es -variant nodeadkeys,cat el que tinc és que no aplica cap de les
> dues variants: necessito dues pulsacions per escriure ^ i AltGr+L m'escriu ł.

Si configura 2 layouts llavors has d'apretar una combinació de tecles cada
cop que vols canviar de layout.  Amb 'setxkbmap -query -print' pots veure si
tens 2 layouts o només 1. I pel que sembla és tal com tu dius

$ setxkbmap -layout es,es -variant cat,nodeadkeys -print
xkb_keymap {
  xkb_keycodes  { include "evdev+aliases(qwerty)" };
  xkb_types     { include "complete"		  };
  xkb_compat    { include "complete"		  };
  xkb_symbols   { include "pc+es(cat)+es(nodeadkeys):2+inet(evdev)+ctrl(nocaps)+compose(rwin)"	};
  xkb_geometry  { include "pc(pc105)"								};
};

Hi ha 2 "es", un amb la variant "cat" i l'altre amb "nodeadkeys".

> Entenc doncs, per les proves que he fet, que les dues variants són
> incompatibles entre sí.

Doncs sí, o més que incompatibles és que XKB només permet utilitzar una
variant per cada layout.