Re: diferència entre dd i ntfsclone

El Divendres 20 Desembre 2013 14:04:54 Ernest Adrogué va escriure:
> Hola,
>
> He copiat una imatge de sistema de fitxers NTFS amb el dd (ddrescue)
> en un disc, i tot i que amb Linux puc muntar la partició
> tranquilament, el Windows no reconeix el sistema de fitxers (apareix
> com a 0 bytes) i el chkdsk diu que no pot determinar la versió de
> NTFS.  No entenc com pot ser, si el dd fa una còpia exacta del
> sistema de fitxers.
>
> Ara he vist que hi ha una programa que es diu ntfsclone, per clonar
> NTFS. Vol dir que el sistema dd no funciona amb NTFS?
>
> Salut.

Ho dic de memòria i em podria equivocar, però em sona haver llegit fa
temps que una de les característiques del sistema de fitxers NTFS és
que guardava certs índexs com a posicions absolutes respecte el disc
dur i no com a relatives a la partició, de tal forma que al fer una
còpia exacta a un disc dur de geometria diferent, per exemple més gran
o reordenant les particions, aquestes referències quedaven invalidades.

Podria ser que el ntfs-3g (o qui sigui que llegeixi les particions, no
estic molt al cas) tingui en compte aquest possible error i trobi allò
que el Windows no sap trobar perquè pressuposa trobar-ho en un lloc que
ja no hi és perquè el disc físic és diferent.

Tot això em sona de fa anys, quan el suport NTFS per a Linux encara
estava molt verd i per defecte les particions es muntaven en mode de
només lectura, potser han canviat les coses i jo m'he quedat
despenjat...

Si encara conserves la partició al disc dur original, prova a clonar-la
amb aquest ntfsclone que segurament ho tindrà en compte, sigui el que
he comentat o alguna altra sutilesa. Si no, prova igualment a fer una
segona clonació des de Linux a veure si ntfsclone l'arregla i Windows
l'acaba reconeixent.

--
Atentament,

Eloi Notario.