Re: diferència entre dd i ntfsclone

una cosa que se m'acut llegint així en diagonal... has marcat la partició com a tipus NTFS? (amb fdisk ---> t ---> 7)

El dia 20 desembre de 2013 17.16, Andrés <evil.ham.1024@gmail.com> ha escrit:
2013/12/20 Ernest Adrogué <nfdisco@gmail.com>:
> El que vaig fer va ser crear una partició del mateix tipus i mida que sda a
> sdb, i llavors l'equivalent a dd if=/dev/sda1 of=/dev/sdb1 però amb
> ddrescue.  El ddrescue és com el dd però es guarda tots els sectors que no
> pot llegir en un log i ho va reintentant més tard fins que aconsegueix
> llegir cada byte.
>
> L'altre opció era if=/dev/sda of=/dev/sdb que també hauria copiat la taula
> de particions, però no ho vaig veure clar.

Sona com si ho haguessis fet bé :) seran coses del windows...

> És que el Linux monta la partició netament i no diu absolutament cap
> error. I per altra banda Linux no té fsck per NTFS o sigui que no queda més
> remei que chkdsk...

Prova amb ntfsfix: http://packages.debian.org/squeeze/ntfsprogs
Si això no funciona: una altra cosa és que Windows guarda els
identificadors de les particions i dels discos durs al registre; hi ha
un identificador propi del sistema de fitxers NTFS (i un per la
partició, però com que no has copiat amb dd la taula de particions, en
serà un de diferent), si ho estàs provant al mateix ordinador, potser
s'està fent un embolic.
Diria que el gparted té una opció per generar un identificador nou
però només de la partició; per canviar l'ID de la partició NTFS no
conec cap eina*, una cerca ràpida però diu com s'ha d'editar el
NTFSMBR per a fer-ho [1]; sona complicat perquè s'ha d'editar amb un
hexeditor, però només s'ha d'anar amb compte, ja ho he hagut de fer en
algun moment que el windows canvia un bit i no pots fer servir la
partició com a partició "de arranque" '^^...

*:  Potser a ntfsprogs hi ha quelcom? O potser pots programar-la i
afegir-la al paquet =D.
[1]: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=869801&s=b9d41691e51257fe696e8a7aef255909&p=9723081#post9723081
--
Andrés