Re: diferència entre dd i ntfsclone

2013-12-20, 17:16 (+0100); Andrés escriu:
> Prova amb ntfsfix: http://packages.debian.org/squeeze/ntfsprogs

Jo ho he provat.

> Si això no funciona: una altra cosa és que Windows guarda els
> identificadors de les particions i dels discos durs al registre; hi ha
> un identificador propi del sistema de fitxers NTFS (i un per la
> partició, però com que no has copiat amb dd la taula de particions, en
> serà un de diferent), si ho estàs provant al mateix ordinador, potser
> s'està fent un embolic.

No m'estranyaria que fos això. El chckdsk del Windows diu que no troba el
"sector de arranque" a l'offset 0, i en canvi el file de Linux diu que a
l'offset 0 hi ha un "x86 boot sector", per tant penso que ha de ser un error
del Windows... a més he comprovat que els 1024 bytes són iguals entre còpia
i original, més endavant hi ha una diferència però crec que això és un canvi
que ha fet el ntfsfix.

> Diria que el gparted té una opció per generar un identificador nou
> però només de la partició; per canviar l'ID de la partició NTFS no
> conec cap eina*, una cerca ràpida però diu com s'ha d'editar el
> NTFSMBR per a fer-ho [1]; sona complicat perquè s'ha d'editar amb un
> hexeditor, però només s'ha d'anar amb compte, ja ho he hagut de fer en
> algun moment que el windows canvia un bit i no pots fer servir la
> partició com a partició "de arranque" '^^...

Gràcies, ara m'ho miraré...