Re: diferència entre dd i ntfsclone

2013-12-20, 16:01 (+0100); Andrés escriu:

> Potser hauries d'escriure com has fet servir el dd; hi ha moltes
> maneres de liar-la (a vegades molt subtils). Si per exemple el que has
> fet ha sigut:
> dd if=/dev/sda2 of=/dev/sdb
> hi ha el problema de carregar-se la taula de particions al disc sdb.

El que vaig fer va ser crear una partició del mateix tipus i mida que sda a
sdb, i llavors l'equivalent a dd if=/dev/sda1 of=/dev/sdb1 però amb
ddrescue.  El ddrescue és com el dd però es guarda tots els sectors que no
pot llegir en un log i ho va reintentant més tard fins que aconsegueix
llegir cada byte.

L'altre opció era if=/dev/sda of=/dev/sdb que també hauria copiat la taula
de particions, però no ho vaig veure clar.

> [...]
> (al menys) igual de grossa que la partició que dones en "if" i que és
> del mateix tipus (al teu cas, NTFS).
>
> En principi hauria de funcionar, però per puntualitzar: dd no fa una
> còpia dels fitxers, fa una còpia byte a byte, per això és que si el
> disc té algun sector defectuós es començarà a queixar; el ntfsclone té
> alguna opció que ajuda en coses així.
>
> Una altra diferència és que el ntfsclone sap on hi ha sectors buits
> (perquè entèn el sistema de fitxers) i els salta; cosa que el dd no
> fa! Per tant, si tens una partició amb un 80% d'espai lliure, aniràs

Doncs potser provaré amb l'ntfsclone.

> També podries provar a muntar la partició *manualment* en linux; els
> missatges d'error solen ajudar molt més que el que sigui que digui
> Windows.

És que el Linux monta la partició netament i no diu absolutament cap
error. I per altra banda Linux no té fsck per NTFS o sigui que no queda més
remei que chkdsk...

Salut.