Re: He rebut aquest correu: lists.debian.org has received bounces from you

Bon deia,
M'he mirat la llista i hi ha un correu del dia 12 de novembre, amb el subjecte "Documentazione 73711-527715" que a mi ja no m'ha arribat, i que acabo de marcar com a spam, amb el text seguent:
Ciao, debian-user-catalan.

Ordine id: 435050-821856.
Siete al forum chiesto il profilo ..."
I tot seguit un enllaç d'una web amb el nom de "pharmacysurveys.co.uk"

Si Debian l'ha donat per bo, mal fet.
Si Gmail (que jo utilitzo) l'ha refusat, es correcte.
Els correus d'avís comencen el mateix dia 12.
El que ja no em sembla correcte es que per 1 de 86 correus que hi ha aquest mes (es a dir un 1,16 %), deixi anar tota aquesta parafernàlia.
I que si això passa amb, posem el 30 o 40% dels clients d'una llista, s'ho tindrien que replantejar.
Be, ja us he fotut prou la pallissa.
Bona nit i tapat.

Xavier De Yzaguirre
xdeyzaguirre(at)gmail(dot)com

El dia 14 de novembre de 2013 16.04, Sergio Oller <sergioller@gmail.com> ha escrit:
Hola,

El dia 13 de novembre de 2013 20.43, Eloi Notario <entfe001@gmail.com> ha escrit:

El Dimarts, 12 de novembre de 2013, a les 17:47:24, Jordi Boixader va
escriure:
> Hola, he rebut aquest correu:
>
> No acabo d'entrendre que esta passant, he fet algo malament?

Sembla com si el servidor de correu de bergueda.org, que fa la fila que està
gestionat per Google, hagi enviat una notificació d'avís al remitent que un
dels missatges que ha rebut s'ha catalogat com a spam i no l'entregarà. Això
ho ha fet per un correu spam enviat a la llista de debian en català, i la
resposta automàtica ha anat a parar a la llista en lloc del remitent original.
La llista, per la seva banda, ho ha interpretat com un error d'entrega a
l'adreça de bergueda.info i avisa que si li reboten el 80% de correus en un
mes et donarà de baixa de forma automàtica. Com que estem parlant d'un rebot
sobre un volum de 80 correus, no me'n preocuparia gaire per ara.

Si passés més sovint seria qüestió d'esbrinar si es pot fer que d'alguna forma
Google deixi d'enviar notificacions per correus descartats per spam, que la
veritat no sé ben bé per què ho ha fet...

El que jo havia entès és que al servidor de la llista de correu de Debian li han colat un mail d'spam que s'ha reenviat a tots els que estem a la llista.

Seguidament, l'omniscient gmail ha detectat que el correu era spam i ha refusat (correctament) a entregar el correu. Com qualsevol carter, si gmail refusa a entregar una carta notifica al remitent, cosa que és d'agrair des del meu punt de vista (tot i que potser m'equivoco).

D'altra banda, Debian té un sistema tal que si sistemàticament no pot entregar més del 80% dels correus electrònics en un mes, dóna de baixa l'usuari de la llista. Això és així perquè sinó a la llarga (a mesura que la gent oblida donar-se de baixa correus antics) s'acumularien un munt d'adreces de correu obsoletes a les llistes de correu, generant una quantitat ingent d'avisos de mails no entregats i saturant els servidors de Debian.

En un exercici de transparència, Debian ens avisa que si superem el llindar del 80% de correus bloquejats ens eliminaran de la llista, tot i que hem bloquejat l'1%.

El que Debian no detecta és que el correu que no s'ha entregat és un correu que s'hauria d'haver filtrat a Debian des d'un bon principi pel fet de ser spam.

Paradoxalment, si es donés el cas que el filtre d'spam de Debian fos molt més dolent que el de google, podria ser que el servidor de llistes de correu de Debian deixés passar molt spam que fos detectat i rebutjat per google, donant lloc a un increment del % de correus bloquejats en tots els usuaris de gmail (perquè tots tenim el mateix filtre d'spam) que (si superés el 80% de correus totals) suposaria eliminar de la llista de correu a tots els usuaris de gmail. Afortunadament això és improbable que passi.

Tot això es podria arreglar de diverses maneres:
a) Millorant el filtre d'spam de Debian en correus sortints.
b) Millorant el sistema de detecció de "correus no entregats" de Debian per evitar que tingui en compte els correus "no entregats per ser calificats d'spam" en el recompte.
c) Tenint en compte el percentatge d'error en els filtres d'spam de Debian i de gmail, ometre enviar el correu d'avis del percentatge de correus bloquejats si és inferior al 5%.

O simplement podem fer com diuen al correu, ignorar el mail i seguir vivint feliços. :-)

En tot cas, i amb tota humilitat -corregiu-me si m'equivoco-, crec que el "problema" està a la banda de Debian, i no de Google, ja que és Debian qui erròniament no "caça" un correu d'spam en primer lloc.

Salut!