Re: Fw: Re: Entorn d'escriptori mate

El dt 05 de 11 de 2013 a les 22:57 +0100, en/na hubble va escriure:
> Be, això del sistemd no el volia tocar perquè si en parles d'això pots semblar una mica integrista  :) . Ja que, per exemple, per què has de cambiar el sistema d'arrencada de debian simplement per un escriptori? I també està la compatibilitat amb kfreebsd de debian suposo. Crec que el que fan és treure's posibles problemes. A més, ja estàvem avisats, aquests canvi ja l'anaven a fer a wheezy però van fer marcha enrera per alguna cosa i ara, simplement, ho porten endevant.

A veure. Vaja per davant que crec que tècnicament, cal canviar el
sysvinit per *qualsevol* de les propostes d'init alternatiu que es
barallen. sysvinit està totalment amortitzat i hi ha múltiples
alternatives que són millors. Si d'entre aquestes alternatives es tria
systemd, doncs jo faré festa, perquè pense que és la única opció viable
i de futur. Ara no tinc temps per explicar per què, però ací està
mastegadet: https://wiki.debian.org/Debate/initsystem/systemd

Que GNOME vaja a dependre de systemd no és capritx, és per necessitat
per millorar la integració d'alguns serveis. De nou, podeu llegir la
motivació en l'enllaç anterior i en 1000 altres llocs. I per cert, no és
cosa de GNOME. KDE també vol dependre de les funcionalitats del logind,
timezoned, i altres serveis que ofereix systemd. Per alguna cosa serà.

Quant a la compatiblitat amb kFreeBSD, res no impedeix una d'aquestes
solucions:

a) algú manté una versió portable de systemd, tal i com ja es fa amb la
versió d'OpenSSH que empres al teu ordinador. L'OpenSSH "de veritat"
només funciona amb OpenBSD. Hi ha un equip encarregat d'agafar l'OpenSSH
i publicar la versió "portable", que funciona en GNU/Linux. Es pot fer
exactament això amb kFreeBSD. Excepte que, ara mateix kFreeBSD no
ofereix una interfície similar als cgroups de Linux, i que són totalment
necessaris per fer agrupació de processos i altres coses que cada vegada
més components del sistema requereixen.

S'ha d'esperar Debian 2, 5 o 10 anys a que FreeBSD implemente això, o
cal avançar i implementar-ho per a la majoria dels usuaris¹?

b) kFreeBSD i el Hurd empren un init system alternatiu, com OpenRC.

c) Debian suprimeix els ports kFreeBSD i Hurd (i ja et dic que no estic
a favor d'aquesta opció).

¹ quan dic "majoria d'usuaris", vull dir majoria d'usuaris. Hi ha
160.000 instal·lacions de sistemes basats en GNU/Linux reportant dades a
http://popcon.debian.org, 110 basats en GNU/kFreeBSD i 27 basats en
GNU/Hurd. Si ho vols en percentatges, el 99,9144% dels usuaris de Debian
emprem GNU/Linux, el 0,0687 són usuaris de GNU/kFreeBSD, i el 0,01686%
empren GNU/Hurd. Parlem d'una "majoria" del 99,91 percent, no és
qualsevol cosa.

Jordi Mallach Pérez  --  Debian developer     http://www.debian.org/
jordi@sindominio.net     jordi@debian.org     http://www.sindominio.net/
GnuPG public key information available at http://oskuro.net/