Re: dos preguntes debian testing i memòries usb

A 2013-10-11 22:13, Ernest Adrogué escrigué:
11-10-2013, 21:00 (+0200); alex@probeta.net escriu:
>1) A les noves debian testing que he instal.lat des de fa unes
>setmanes, quan insereixo una memòria usb o disc dur usb, els monta
>sense permisos d'escriptura.

En realitat és curiós, perquè el disc dur usb formatejat NTFS el
munta amb permisos d'escriptura, però les memòries usb formatejades
amb FAT les munta sense permisos d'escriptura. No sembla problema
del grup de l'usuari. Al fitxer /etc/fstab han aparegut unes línies
que abans no hi eren, però que no crec que siguin el qid de la
qüestió:

   cat /etc/fstab

     /dev/sdb1       /media/usb0     auto    rw,user,noauto  0       0

Al disc dur usb Debian testing dona permisos d'escriptura

  ls -l /media

    lrwxrwxrwx  1 root root     4 sep  4 21:47 usb -> usb0
    drwxrwxrwx  1 root root 12288 oct 11 11:50 usb0

  cat /etc/mtab

/dev/sdb1 /media/usb0 fuseblk rw,nosuid,nodev,noexec,relatime,user_id=0,group_id=0,allow_other,blksize=4096
0 0

Però a les memòries usb no:

  ls -l /media

    lrwxrwxrwx  1 root root    4 sep  4 21:47 usb -> usb0
    drwxr-xr-x  3 root root 8192 oct 11 11:52 usb0

  cat /etc/mtab

/dev/sdb1 /media/usb0 vfat rw,nosuid,nodev,noexec,relatime,fmask=0022,dmask=0022,codepage=437,iocharset=utf8,shortname=mixed,errors=remount-ro
0 0

I això ve passant amb les últimes debian testing des de farà un mes.

No veig res d'extrany als fitxers del directori /etc/udev

En canvi a una Ubuntu 12.04 munta fent propietari l'usuari que ha
introduit el dispositiu:

  ls -l /media

    -rw-r--r-- 1 alex alex 1400 oct 11 20:54 mtab.txt

  cat /etc/mtab

/dev/sdb1 /media/USBDISK vfat rw,nosuid,nodev,uid=1001,gid=1001,shortname=mixed,dmask=0077,utf8=1,showexec,flush,uhelper=udisks
0 0

Tens l'udisks instal·lat? A l'fstab no hi ha d'anar res (jo tinc la mateixa
línia que tu, però comentada). Amb el dimoni udisks funcionant

$ udisks --mount /dev/sdf1
Mounted /org/freedesktop/UDisks/devices/sdf1 at /media/E36C-4852
$ grep sdf1 /etc/mtab
/dev/sdf1 /media/E36C-4852 vfat
rw,nosuid,nodev,relatime,uid=1000,gid=1000,fmask=0022,dmask=0077,codepage=437,iocharset=utf8,shortname=mixed,showexec,utf8,errors=remount-ro 0 0

No cal configurar res. En el meu cas, XFCE utilitza udisks internament, i
crec que el Gnome fa el mateix..

Salut.

Funciona! Gràcies Ernest i gràcies a tothom.

udisks ja venia instal.lat per defecte. Només he comentat la línia a /etc/fstab, i ara munta les coses a /media/usuari/nom_dispositiu, amb permisos per escriure. Crec que també es podria solucionar modificant les opcions d'aquella línia de de /etc/fstab

Ara el problema que tinc és amb la memòria usb encriptada:

des de que li he dit que en formatar-la ext4 no agafi el control del sistema de fitxers, que ja la obre qualsevol usuari, però ara no deixa escriure res.

la puc formatar encriptada amb FAT, però amb FAT el problema que em trobo (-potser també us passa-) és que quan faig un rsync per moure els fitxers que han estat modificats del meu disc dur cap a la còpia en memòria usb, em mou moltíssims que no han estat modificats. Amb altres sistemes de fitxers (ntfs, ext4, ...) això no em passa.

Salut

   Alex