Re: Numeració dels paquets debian

On Mon, Apr 22, 2013 at 05:57:38PM +0200, Leopold Palomo-Avellaneda wrote:
> Per exemple, per què si tinc un paquet amb versió 3.3-6 em diu que és més
> modern que un amb versió 3.3-6~drp+1 ?

En aquest cas, has topat amb el caràcter especial "~".

El caràcter ~ és menor que qualsevol altre caràcter, fins i tot el no
existent, per la qual cosa -6 > -6~elquesiga. Això és útil per fer
backports, i assegurar que quan s'actualitza la distribució, et quedaràs
amb el paquet no backportat.

També és útil per empaquetar versions de prova:

Abans d'existir la tilde, per empaquetar Linux 3.9.0rc7, calia fer
guarrades:

linux 3.8.0+3.9.0rc1-1 (que és menor que la versió final, 3.9.0-1)
linux 3.9.0release-1 (que és major que la versió rc7), etc.

Amb la tilde, pots fer linux 3.9.0~rc7-1, que és menor que 3.9.0-1, amb la
qual cosa apt actualitza el paquet.

En cas de dubte, dpkg --compare-versions versio1 comparador versio2:

dpkg --compare-versions 1 gt 2

retornarà un codi d'error.

Més, ací:
http://debian-handbook.info/browse/wheezy/sect.manipulating-packages-with-dpkg.html

i ací:

http://www.debian.org/doc/debian-policy/ch-controlfields.html

First the initial part of each string consisting entirely of non-digit
characters is determined. These two parts (one of which may be empty) are
compared lexically. If a difference is found it is returned. The lexical
comparison is a comparison of ASCII values modified so that all the
letters sort earlier than all the non-letters and so that a tilde sorts
before anything, even the end of a part. For example, the following parts
are in sorted order from earliest to latest: ~~, ~~a, ~, the empty part,
a.

--
Jordi Mallach Pérez  --  Debian developer     http://www.debian.org/
jordi@sindominio.net     jordi@debian.org     http://www.sindominio.net/