Re: Ajuda per Desfer RAID 1 Debian

Hola Pedro,

On Fri, Apr 05, 2013 at 01:43:01PM +0200, Pedro wrote:
> Hola,
>
> Anteriorment estava muntant un server, i vaig fer un RAID1 per
> software amb la instal·lació de Debian (el mdadm).
> Ara serà un ordinador personal, i el vull treure
>
> Com ho puc fer?

Una manera més correcta de fer-ho que la que has fet (ique altres que
t'han suggerit) és:

1) trencar el RAID1, marcant un dels dos components com en fallida
2) treure el dispositiu del raid, deixant el RAID degradat (tal i com ho
   has fet, estàs en aquest pas) ja que et falta un disc
3) amb el sistema funcionant normalment, preparar el disc lliure per
   emmagatzemar les dades com vulgues: LVM+ext4, ext4 directament... sense
   oblidar canviar el tipus de partició, de Linux raid a Linux.
4) muntar el disc lliure + rsync de l'arrel al punt de muntatge +
   instal·lar grub la disc lliure:
     # rsync -azxvAH /. /puntdemuntatge/.
5) treure el disc i arrencar amb el disc lliure.

El pas 1 + 2 seria:

jordi@aigua:~$ cat /proc/mdstat
Personalities : [raid1]
md0 : active raid1 sdb2[2] sda2[1]
      500416 blocks super 1.2 [2/2] [UU]

unused devices: <none>
jordi@aigua:~$ sudo mdadm --manage --fail /dev/md0 /dev/sda2
mdadm: set /dev/sda2 faulty in /dev/md0
jordi@aigua:~$ cat /proc/mdstat
Personalities : [raid1]
md0 : active raid1 sdb2[2] sda2[1](F)
      500416 blocks super 1.2 [2/1] [U_]

unused devices: <none>
jordi@aigua:~$ sudo mdadm --manage --remove /dev/md0 /dev/sda2
mdadm: hot removed /dev/sda2 from /dev/md0
jordi@aigua:~$ cat /proc/mdstat
Personalities : [raid1]
md0 : active raid1 sdb2[2]
      500416 blocks super 1.2 [2/1] [U_]

unused devices: <none>

Amb això, ara pots fer amb /dev/sda el que vulgues, és a dir,
reparticionar, etc., mentre el sistema continua fent marxa.

--
Jordi Mallach Pérez  --  Debian developer     http://www.debian.org/
jordi@sindominio.net     jordi@debian.org     http://www.sindominio.net/