Re: Preparatius xerrada "Sobirania Tecnològica"

Bon dia:

Sembla que el Lliurex segueix viu (http://mestreacasa.gva.es/web/lliurex/), és molt més fàcil d'instal·lar que el Linkat (http://linkat.xtec.cat/portal/index.php) i sembla que dona menys problemes.

(Tenia les dues distribucions a màquines virtuals de VirtualBox al Debian Squeeze de casa; però un bon dia el Linkat va deixar d'anar i ara dona problemes a la reinstal·lació).

Respecte a en quina mesura es fan servir, no tinc dades. A les escoles on van els meus fills no es fa servir el Linkat ni, que jo sàpiga, cap GNU/Linux (fan servir Windows XP; ara estic mirant quina seria la via més adient per a canviar això). Tinc una germana mestra que mai ha fet servir GNU/Linux a l'escola.

Un amic dels meus fills, que va a una altra escola, feia servir un netbook amb doble 'boot': Linkat i Windows XP.

Crec que un problema per a la potenciació de l'us del programari lliure a les escoles pot venir del fet que sembla que, més enllà de la transferència de competències en l'educació, hi ha decisions que o no es prenen a nivell autonòmic o venen heretades d'altres decisions anteriors (això es desprèn de la informació que hi ha a aquesta nota que crec que ja havia enviat http://www.lamarea.com/2013/02/16/cataluna-gasta-1417-euros-para-actualizar-cada-portatil-de-la-escuela-2-0-a-windows-7/)

Sigui com sigui, no sembla que la tecnologia lliure de codi obert sigui "de dretes" o "d'esquerres", encara que cadascú, des de la seva posició, pot destacar un aspecte o un altre. Es pot posar l'accent en els avantatges que suposa per a la seguretat el poder saber tot el que fa el programari, o en el sistema de desenvolupament que posa a disposició de tota la comunitat el coneixement assolit, o en molts altres aspectes. Tot això sense entrar gaire en valorar com es fan servir avui en política termes com "dretes" i "esquerres".

Crec que l'enunciat "Sobirania Tecnològica" és molt encertat, i que la xerrada hauria servir per a desenvolupar-lo.

Salut

Vicen

El lun, 08-04-2013 a las 08:50 +0200, Griera escribió:
On Sat, 06 Apr 2013 21:42:53 +0200
xavi <xavierviader@gmail.com> wrote:

[...]
> Abans he oblidat comentar-vos que la conversa amb el contacte de la CUP
> ha sorgit la següent pregunta de caire polític que potser seria
> interessant debatre si hi hagués temps (no l'afegeixo al PAD per no
> carregar més de continguts "bàsics"):
> - La tecnologia lliure és patrimoni exclusiu de l'esquerra política?
> Seria possible que la dreta més rància pogués assumir la tecnologia lliure?

La València del PP no va desenvolupar Lliurex? Ara no se com està el tema, però alguns anys feia servir de cd-live per donar classes.

[...]