Re: Preparatius xerrada "Sobirania Tecnològica"

El ds 06 de 04 de 2013 a les 22:32 +0200, en/na Blackhold va escriure:
> El 6 d’abril de 2013 21.42, xavi <xavierviader@gmail.com> ha escrit:
>         Hola,
>         com heu pogut comprovar no havia llegit amb deteniment el
>         Pad... he vist que són 20 minuts cada bloc... esperem que doni
>         temps de tot.

La idea era que s'expliqués molt breument cada bloc (uns 10 min) i
després fer uns 10-15 minuts més de preguntes sobre aquell bloc.

Per tant, tots aquells que hem de parlar, hem d'intentar ser molt molt
sintètics. Portar clares les idees principals que volem transmetre, no
entrar en molts tecnicismes i deixar que parli el públic.

A veure si ho sabem fer, que jo quan m'enrotllo no hi ha qui em pari ;)
(d'aquí la figura que comentava l'Adrià d'un moderador que ens freni)

Us sembla bé la idea?

>         Abans he oblidat comentar-vos que la conversa amb el contacte
>         de la CUP ha sorgit la següent pregunta de caire polític que
>         potser seria interessant debatre si hi hagués temps (no
>         l'afegeixo al PAD per no carregar més de continguts "bàsics"):
>         - *La tecnologia lliure és patrimoni exclusiu de l'esquerra
>         política? Seria possible que la dreta més rància pogués
>         assumir la tecnologia lliure?

Crec que la resposta és: depèn. Potser si en el primer bloc es dóna una
pinzellada de la diferència entre Open Source i Software lliure, es pot
copsar la diferència, però hi ha molts matisos. Però això seria una
pregunta del públic, no?

> la meva experiència en guifi.net i prèviament en organització de
> correfocs (si, inclús amb això!) és que mai et pots casar políticament
> amb ningú i hem de ser totalment neutrals políticament quan donem a
> conèixer els nostres projectes.

Ostres, i això com es fa? Sóc incapaç de ser "totalment neutral
políticament" i dubto que ningú ho pugui ser. Sí que podem ser totalment
neutrals a nivell de no alinear-nos amb partits polítics, però cada cosa
que fas a la vida és política. Almenys així és com ho veig jo...

Però, en fi, això és un debat profund. A veure si això surt a la xerrada
amb la pregunta: la tecnologia és neutral?
> tot i que sóc independentista, de la terra i de la ceba, crec que
> seria un error vincular debian o algun dels projectes lliures en els
> que col·laborem en un partit polític en concret, què en trauriem si
> tenim la possibilitat de que tots s'hi vinculin?

Ara veig que potser parlem del mateix? però fer content a tothom és
complicat...

>         Feu difusió de la xerrada perquè sigui el més exitosa
>         possible.

El divendres també vam parlar de fer difusió o no. El problema és que si
fem difusió, molts cops acaba venint gent que ja sap de què va el tema.
Podem intentar enviar-ho majoritàriament a canals no-techies?

Salut!
Mònica