Re: Xerrada "Sobirania Tecnològica"

Hola a tots,

Fa molt de temps que no escric a la llista, però no vull passar d'aportar
els meus 5 cèntims, a part de desitjar-vos sort amb la mateixa.

On Tue, Març 19, 2013 01:20, Xavi wrote:
> Hola,
>
> Serà bastant complicat exposar tots els temes plantejats. Crec que el
> millor és fer una intro breu de cada tema i després entrar amb el joc de
> preguntes i respostes. Us proposo la següent llista de temes amb ordre
> cronològic:
>
> ****  Presentació (Xavi/CUP/Serotoninaeh(/Joan?))
> - Per què creieu que estem aquí? Motivació que ens ha portat a fer la
> xerrada/tertúlia (1er correu 21/12/12 de Joan Cervan i Andreu)
> - Hacktivisme una sectorial dels moviments socials

Donat que els oients son una agrupació política, crec que de caràcter
assembleari i de base, pot ser seria interessant treure el tema de
l'organització de debian i del seu sistema de votacions (aquí o en algun
altre punt):

  - Ús descentralitzat de sistemes de votació controlats pels membres
(anells de signatures = anells de confiança).

  - Mètode condorcet/Schultz [1] + seguir discutint. Com sistema de
votació que permet votar de cop enter més de dos opcions a una mateixa
pregunta i que cerca que l'opció amb més consens sigui la guanyadora.

Són coses que els pots interessat/atreure tant de cara a la seva acció
política com com organitzativa.

Però com ja s'ha comentat abans, segurament lo millor és escurçar les
presentacions i aconseguir un bon torn de debat/participació/preguntes.

> [...]
> software?
>
> **** Telecomunicacions lliures (guifi.net
> <http://guifi.net>-http://marsupi.org/) (blackhold)
>
> **** Programari Lliure (Mònica/David/Jordi/Adrià/Griera)
> - Falsos mites (ex. no vull programari lliure perquè no tindré una
> empresa que doni suport, el programari lliure és només d'esquerres....)
> - PL: administracions públiques i economia local (generació
> ocupació...)Per què no s'usa PL a les escoles, hospitals...? Ens pot
> ajudar el PL per fomentar una economia local?
> - Experiències privades i públiques d'èxit (hospital Griera)

[1] <http://ca.wikipedia.org/wiki/M%C3%A8tode_de_Schulze>

Salut...
--
Carles