Re: Instal bàsica i post-configuració

Hola a tots,
la idea que tenia era que succeís una cosa similar al que passa quan arrenques una màquina que porta pre-instal·lat un Bindous. He provat Ubuntu amb instal·lació OEM però al final sempre m'acabava demanat contrasenya abans d'apagar màquina (potser vaig fer alguna cosa malament).

Entenc que els fabricants de portàtils que pre-instal·len GNU/Linux han de tenir algun sistema similar al que comentava originalment, ja que no crec passin un paper amb la contrasenya....o potser si?

Veient que amb Debian no hi ha solució fàcil a priori, miraré alguna altra distro a veure què permet.

Moltes gràcies a tots.

Xavi

El 31 de gener de 2013 12.09, Joan <arbocenc@calbasi.net> ha escrit:
Ostres, la comanda chage està molt bé :-) Però tinc dos dubtes: passat el periode de canvi, fa el compte inaccessible? I un altra, li pots dir que la contrasenya cadiqui en x dies, però només 1 cop... o sempre caldrà anar-la canviant??

Fins ara,

Joan

Al 31/01/13 09:15, En/na orestes ha escrit:

A 2013-01-31 00:20, xavi escrigué:

Hola,
voldria instal·lar debian de manera que en la primera arrencada del
sistema aquest s'acabés de configurar nivell de pass de root, usuaris,
etc...

tot plegat és perquè vull regalar un un ordinador antic (que no vell) i
m'agradaria el sistema operatiu bàsic ja estigués instal·lat i que només
calgué personalitzar contrasenyes, usuaris,...

Sabeu com he de fer la instal·lació per aconseguir-ho?

Xavi

Si és només qüestió de contrasenyes pots posar-ne unes de trivials i imposar un canvi de contrasenya de tal manera que l'usuari es veurà obligat a canviar-la la primera vegada que entri.

Això es pot aconseguir des de l'entorn gràfic (almenys en KDE) o mab l'ordre "chage", establint la caducitat del password a 0 dies.

Cordialment,
Orestes.

--

Joan Cervan i Andreu
http://personal.calbasi.net

"El meu paper no és transformar el món ni l'home sinó, potser, el de ser útil, des del meu lloc, als pocs valors sense els quals un món no val la pena viure'l"
A. Camus

i pels que teniu fe:
"Déu no és la Veritat, la Veritat és Déu"
Gandhi