Re: communication UNCLAIMED

Bon dia, Àlex i Pedro:

On el Debian Squeeze amb kernel 3.2.0 (de backports) diu:

*-communication UNCLAIMED
product: Cougar Point HECI Controller #1
vendor: Intel Corporation
[...]
*-serial UNCLAIMED
product: Cougar Point SMBus Controller
vendor: Intel Corporation
[...]
*-power UNCLAIMED
product: OEM_Define5
vendor: OEM_Define2

El Lubuntu 12.10 amb kernel 3.5.0 diu:

*-communication
product: 6 Series/C200 Series Chipset Family MEI Controller #1
vendor: Intel Corporation
[...]
*-serial UNCLAIMED
product: 6 Series/C200 Series Chipset Family SMBus Controller
vendor: Intel Corporation

Falta la línia de power, segurament perquè no he executat el 'lshw' com a 'root'; al mirar de fer servir 'sudo' o de canviar al 'root' amb 'su' o 'su -', hem demanava una contrasenya que no he trobat.

Per altra banda, el Lubuntu 12.10 ha reconegut l'interfície Wifi a la primera.

També he provat amb Fedora 18 amb kernel 3.6.10 i diu:

[...]

El Fedora 18 també ha reconegut l'interficie Wifi a la primera.

(Abans del Fedora 18 havia provat el Fedora 17, però no vaig anotar els resultats, i tampoc crec que importi gaire)

Finalment, he fet una actualització a Debian Wheezy amb kernel 3.2.0 (que és el mateix que ja tenia al Squeeze) i diu:

*-communication UNCLAIMED
[...]

Amb el kernel 3.5 o superior es corregeix el problema del 'Communication controller', però ni amb el 3.5 ni amb el 3.6 es corregeix el problema del 'SMBus'.

Sé que una possibilitat seria descarregar i compilar un kernel 3.7, però, encara que a la documentació que he vist no sembla massa difícil (si tot va bé) no tinc experiència i a més em sembla arriscat fer servir un kernel que encara no és a Debian Testing.

Sabeu d'alguna distribució que estigui fent servir el kernel 3.7? Si la provés com a Live podria veure si ho resol tot. He vist que la versió del ArchLinux que va sortir al desembre fa servir el 3.6.8; la provaré, encara que el Fedora 18 que he provat tenia kernel 3.6.10 i no ha 'reclamat' el SMBus.

Per altra banda, malgrat els 'unclaimed', encara no he estat capaç de veure què funciona o pot funcionar malament al portàtil com a conseqüència de que aquests dispositius no hagin estat 'reclamats' per un controlador. En un principi després de provar la càmera, la xarxa per cable, el Wifi, el lector de targes SD, els USB (incloent-hi el USB 3) i el lector de CD/DVD i veure que tot funcionava, vaig pensar que podria haver-hi un problema amb els ventiladors, però sembla que van bé i canvien de velocitat segons l'activitat. Així que, si no apareix cap problema de funcionament, el portàtil seguirà amb Debian Wheezy, que s'està portant molt bé.

Salut i gràcies.

Vicen

El vie, 18-01-2013 a las 16:59 +0100, Pedro escribió:
2013/1/18 hubble <hubble@telefonica.net>:
> No fa falta que actualitzis el kernel ni la versió de debian doncs segons dius tens el kernel 3.2 que és el que està a testing en aquest moments.

Prova el 'lshw' per exemple amb una LiveUSB [1] de Lubuntu 12.10 [2]
que té kernel de ~3.5

[1] http://liveusb.info/dotclear/index.php?pages/install
[2] lubuntu.net