communication UNCLAIMED

Bon dia, llista:

(Nou fil derivat del fil "portàtil linux").

El portàtil Ahtec està funcionant amb Debian Squeeze des del dia de Sant Esteve.
Van trigar en tenir-lo una mica més del que m'havien dit per telèfon i, finalment, vaig anar a buscar-lo perquè sinó no hagués arribat a temps.
En un principi, la CPU havia de ser Intel(R) Pentium(R) CPU B980 @ 2.40GHz, però finalment (per no haver d'esperar més) va ser Intel(R) Pentium(R) CPU B940 @ 2.00GHz. En compensació, em van posar 4 GB de RAM en comptes del 2 GB que deia l'oferta.
Per als gràfics (Nvidia Geforce GT525M, CUDA, 2GB), li vaig posar el controlador privatiu de Nvidia.
La xarxa per cable va arrencar bé, però no vaig ser capaç d'arrencar la Wifi (RTL8188CE 802.11b/g/n) fins que no vaig posar el kernel 3.2.0 dels Debian Backports i vaig compilar el controlador que em vaig descarregar de la pàgina de Realtek.

De moment, tot sembla anar bé, i el meu fill està encantat, però si faig un 'lshw' trobo alguns missatges que diuen que hi ha coses que no estan bé:

[...]
        *-communication UNCLAIMED
             product: Cougar Point HECI Controller #1
             vendor: Intel Corporation
             physical id: 16
             bus info: pci@0000:00:16.0
             version: 04
             width: 64 bits
             clock: 33MHz
             capabilities: pm msi bus_master cap_list
             configuration: latency=0
             resources: memory:c3404000-c340400f
[...]
        *-serial UNCLAIMED
             product: Cougar Point SMBus Controller
             vendor: Intel Corporation
             physical id: 1f.3
             bus info: pci@0000:00:1f.3
             version: 04
             width: 64 bits
             clock: 33MHz
             configuration: latency=0
             resources: memory:c3406000-c34060ff ioport:5000(size=32)
  *-power UNCLAIMED
       product: OEM_Define5
       vendor: OEM_Define2
       physical id: 1
       version: OEM_Define6
       serial: OEM_Define3
       capacity: 75mWh
[...]

Algú sap què podria estar funcionant malament segons aquests 'UNCLAIMED'? Com pot afectar al funcionament general del portàtil? Què hauria de provar?
Què hauria de fer per a que els controladors o els mòduls dels dispositius afectats es carreguessin correctament?

Salut i bon any.

Vicen

El jue, 13-12-2012 a las 10:16 +0100, Eduard Selma escribió:
Al 13/12/12 00:19, En/na Vicen Rodriguez ha escrit:
> Hola Eduard i llista:
>
> Després de donar-vos tant la tabarra,

- Res de tabarra. Les llistes són per això, no? Com a mínim, jo hi he
après coses de tots els correus.

> he comprat un Athec que (si finalment funciona amb Debian...

- Si no et va amb Squeeze potser li pots instal·lar Wheezy, sembla ja
prou madura, i t'estalvies una actualització.

> o al menys amb alguna distribució de Linux)
> sembla que s'ajusta molt bé al que cercava: un portàtil nou de
> 14" sense SO, amb, entre d'altres coses, un port USB 3, tot per 299€
> incloent-hi l'IVA i les despeses d'enviament; una altra de les
> condicions era tenir-lo abans del dia de Nadal i m'han dit (falta
> confirmació) que pot trigar entre 48 i 72 hores.

- 14" em sembla una mida molt interessant per a un portàtil, que
lamentablement ara és minoritària: el més comú és 15,6".

Al veure Sandy/Ivy Bridge em temia problemes amb la gràfica; però veig
que finalment hi ha una nVidia com a GPU. Si no et va bé amb Noveau (a
mi m'ha passat en alguna màquina) sempre pots instal·lar el controlador
privatiu. No és lliure, però funciona. Quant a la Wlan, no he vist quin
xip porta, espero que no sigui Broadcomm. A mi Atheros, intel, i Ralink
m'han acabat funcionant sempre. Que tinguis sort! I si alguna cosa no
va, aquí estem, a la llista.

	Eduard Selma.
--
Eduard Selma i Bargalló.