Re: Debian al discurs d'investidura!

Hola,
genial que algú de Caliu també es vulgui apuntar a la "possible"
xerrada/tertúlia, com més col·lectius representats molt millor. La carta
de Caliu al Molt Honorable President de la Generalitat anirà molt per
quan es parli de llibertats de programari.

L'enfocament d'aquestes xerrades crec que, com ja s'ha dit, hauria de
ser no tècnic. Si s'escaigués, més endavant es podria lligar la part
"tècnica" amb una festa (o festival ;P) d'instal·lació. Com a principal
objectiu d'aquesta xerrada / tertúlia hauria de ser que adoptessin les
tesis de llibertat en programari com a seves i n'entenguessin els
motius. No m'agradaria entrar en Ubuntu vs Debian (o d'altres). Moltes
vegades m'he trobat explicat les 4 llibertats del programari i que, als
pocs segons, em diguin que ells no volen modificar res del programari,
que només volen que les coses de l'ordinador els hi funcionin i, si és
amb programari lliure, doncs millor. Sóc conscient que estem parlant amb
una organització política que ha fet una intervenció al Parlament i, per
tant, ens hauríem de trobar un nivell teòric més avançat.

Intento fer un recull (desordenat) resumit de totes propostes que heu
fet (si em deixo res ho afegim):
- Què és programari lliure i implicacions directes en les persones i
empreses.
- Filosofia programari lliure: 4 llibertats de programari
- Estàndards oberts (llei 11/2007)
- Programari lliure a l'Administració pública.
      * Implicacions a les Empreses de programari.
      * Distribucions adaptades per l'ús de l'Adminstració o distribució
"""estàndard""". Com implantar programari lliure a l'administració.
- Xarxes lliures
- Llicències de programari vs economia
- Ubuntu vs Debian

Com reflexió després de la meva experiència personal: sense Debian no
existiria Ubuntu però sense Ubuntu jo no estaria usant Debian avui.
Ubuntu va ser el pas indispensable.

Tornant a la part pràctica, ja he enviat el correu a la CUP de
l'Eixample de Barcelona i estic a l'espera de resposta. Miraré
d'acostar-m'hi en algun moment per concretar.

Salut,

Xavi

Al 29/12/12 00:37, En/na Sisco Garcia ha escrit: