Re: Debian al discurs d'investidura!

hola.
jo m'animaria a una tertulia amb aquests temes,

jordi

De: Mònica Ramírez Arceda <monica@probeta.net>
Para: debian-user-catalan@lists.debian.org
Enviado: Viernes 28 de diciembre de 2012 13:26
Asunto: Re: Debian al discurs d'investidura!

El dj 27 de 12 de 2012 a les 11:48 +0100, en/na Xavi va escriure:
> Hola,
> la proposta de la Mònica em sembla molt encertada. Abordar els dos
> temes que proposa sense entrar en massa detalls tècnics i en format
> tertúlia. En aquesta llista hi ha persones molt bones que tenen "el
> cul pelat" en temes "d'evangalització" en programari lliure que ens
> poden ajudar molt a elaborar un document o llista de temes a tractar a
> la xerrada.
>
> Veient que la cosa comença a agafar forma, a banda de l'intent de
> contacte de l'Adrià, qui s'animaria a venir a la Cruïlla
> [...]

Si no em va malament per horari compta amb mi, espero que s'animi més
gent!

Dues preguntes més que ens podríem fer a la tertúlia:

* És equivalent tenir software lliure a l'administració pública amb
crear una nova distribució adaptada? Sembla que en les comunitats
autònomes que han fet algun pas pel programari lliure el primer que han
fet és una distribució nova (linex, guadalinex, lliurex, linkat...) És
això necessari? O és millor col·laborar directament amb una distribució
(o més) existent(s)?

* Com podríem les comunitats entrar en el procés d'implantació del
software lliure a l'administració pública? Aquesta pregunta em ve al cap
arran de Linkat. Recordo en una presentació de la distribució en la qual
se'ns demanava que féssim comunitat. Des del públic es va dir que les
comunitats ja existien, però estaven al voltant d'altres distribucions,
que poca gent a Catalunya usa Suse... Suse va ser escollida com a
distribució base a partir d'un concurs, però, que jo sàpiga, no es va
tenir en compte l'opinió o la realitat dels col·lectius pro-software
lliure durant el procés :(

Una enquesta de gnulinux.cat (01/2010) diu que un 67% dels enquestats
usen Ubuntu i derivats i un 12% use Debian i derivats (tot i que Ubuntu
és un derivat de Debian...). Usuaris d'OpenSuse n'eren un 3%. No sé si
és molt fiable aquesta enquesta, però els números em quadren bastant amb
el que percebo...

http://www.gnulinux.cat/enquestes/

Més temes?

Salut!