Re: OT: Consoles de joc amb soft lliure?

He trobat això... No és la panacea, però està feta per Android i sembla que costarà uns 120€ transport inclòs:

http://www.ouya.tv/

Fins ara,

Joan

Al 16/12/12 21:47, En/na Joan ha escrit:
Continuant amb els OT... Avui la meva sogra m'ha dit que havien pensat comprar-li al meu fill una consola.... (ella no hi entén, però en nano demana... no sé si fa referència a aquelles que es connecten a la TV o les que son portàtils... jo tampoc hi entenc gaire, ja ho veieu... pd.: li he preguntat a la carta als reis n'ha posat de tota mena...).

Total, fa temps havia mirat per curiositat si existien trastos d'aquesta mena en soft lliure, i em penso que algo hi havia... Algú està "actualitzat" i te alguna experiència??

Joan Cervan

Al 15/12/12 13:57, En/na ilion1250@gmail.com ha escrit:
EL Fri, 14 Dec 2012 12:43:48 +0100
Eduard Selma<selma@tinet.cat>  escrigué:

A més d'off-topic, segurament aquesta pregunta us semblarà ingènua.

Vull comprar-me una tauleta tàctil (tablet) d'entre 7 i 9 polzades i
voldria assegurar-me que el S. O. estigui en català. He anat a una
botiga del ram i m'han dit, després de consultar-ho amb un parell de
subministradors, que d'això res, que ha de ser en castellà (i els hi
ha semblat una pregunta molt exòtica: ningú els la havia fet abans).

Sé que en un dispositiu ARM s'hi pot instal·lar una Debian, si cal,
però de moment ja m'aniria bé amb un Android en català.

Em podeu donar alguna pista? (s'admet publicitat)

    Bones festes i perdoneu l'OT.

        Eduard Selma.
A no ser que siguis un "super geek" treu-te del cap tenir una tablet
amb linux. Això només està a l'abast de gent amb molts coneixements i
fins i tot en el cas de poder-lo instalŀlar es possible que no sigui
funcional en un 100%.

L'opció més semblant seria android el qual inclou el català, però això
no vol dir que necessàriament tots els dispositius l'incloguin ja que
molts fabricants "customitzen" l'android i com uns "werts" o
"miniwerts" qualsevol li treuen el català. Per assegurar-te passat per
grans centres comercials i proba els tablets que tenen expossats, no et
costarà massa trobar l'opció de configuració per veure quines llengües
porta aquell tablet.

Jo finalment vaig optar per una opció molt econòmica (ho faig servir
com a agenda i lector de documents bàsicament, el que feia amb la
difunta Pocket PC) comprant l'abril passat un tablet de la marca
"bq" de 7 polzades per poc més de 100 euros, són de Madrid però com a
mínim quan jo el vaig comprar incloïa el català. Per assegurar-te els
pots provar al Media Markt o al FNAC (allà els tenen amb la seva propia
marca però realment són bq).

També hauries de tenir clar que el millor android s'assembla a un i-pad
igual que un ou a una castanya, es a dir res a veure.
Sens dubte i-pad és el tablet amb majúscules però jo no els penso
comprar mai res perquè detesto Apple com empresa.

Sobre tot busca i abans proba i molta sort

Ferran

--

Joan Cervan i Andreu
http://personal.calbasi.net

"El meu paper no és transformar el món ni l'home sinó, potser, el de ser útil, des del meu lloc, als pocs valors sense els quals un món no val la pena viure'l"
A. Camus

i pels que teniu fe:
"Déu no és la Veritat, la Veritat és Déu"
Gandhi