Re: OT: Tablets en català?

A Dissabte, 15 de desembre de 2012 13:57:45, ilion1250@gmail.com va escriure:
> EL Fri, 14 Dec 2012 12:43:48 +0100
>
> Eduard Selma <selma@tinet.cat> escrigué:

> A no ser que siguis un "super geek" treu-te del cap tenir una tablet
> amb linux. Això només està a l'abast de gent amb molts coneixements i
> fins i tot en el cas de poder-lo instalŀlar es possible que no sigui
> funcional en un 100%.

No estic massa d'acord amb aquesta afimació. Jo, per exemple, no estic del tot
segur de ser un "super-geek" i tinc una tauleta d'aquestes [1], que vaig
comprar per internet.

[1] http://www.ekoore.com/web/it/prodotti/tablet/dylan/panoramica-16.html

Per tant, és possible.

Ara bé, també et diré que com que sóc un talibà del KDE li vaig treure
l'ubuntu que venia de sèrie i li vaig posar un altre sistema amb el KDE.
Primer volia posar-hi el plasma-active, però vaig haver de desistir perquè
encara està molt verd i hi vaig acabar deixant un KDE normal. Funciona gairebé
tot excepte alguns problemes amb la pantalla tàctil en presència de plasmoides
KDE, però això ho atribueixo a una immaduresa del KDE en entorns de pantalles
tàctils, on el paradigma clàssic del ratolí de 3 botons no es pot aplicar
igual.

En aquest sentit l'unity potser anava millor (vaig provar-lo poc temps) però
tenia altres problemes.

En resum: possible és, però els escriptoris linux encara estan poc preparats
per pantalles tàctils. Segur que d'aquí a un temps la cosa millorarà molt.

--
Cordialment,

Orestes Mas.