Re: portàtil linux

Hola Eduard i llista:

Després de donar-vos tant la tabarra, he comprat un Athec que (si finalment funciona amb Debian,... o al menys amb alguna distribució de Linux) sembla que s'ajusta molt bé al que cercava: un portàtil nou de 14" sense SO, amb, entre d'altres coses, un port USB 3, tot per 299€ incloent-hi l'IVA i les despeses d'enviament; una altra de les condicions era tenir-lo abans del dia de Nadal i m'han dit (falta confirmació) que pot trigar entre 48 i 72 hores.

Aquí va l'enllaç: http://www.ahteconline.com/index.php?route=product/product&path=226_213&product_id=156

Quan ho tingui i ho provi, ja us diré com va.

Moltes gràcies a tots.

Salut

Vicen

El mié, 12-12-2012 a las 15:01 +0100, Eduard Selma escribió:
Al 11/12/12 00:17, En/na Daniel Martí ha escrit:

> Conec un amic que va comprar a Ahtec, cap mena de problema i sense
> sistema operatiu.

- He estat fora del país i m'he perdut el desenvolupament d'aquest fil.
Però, per si us interessa, us diré la meva experiència amb Ahtec de fa
uns dos o tres anys. La meva cunyada (també usuària només de Linux)
necessitava un portàtil/fix de 17". Abans havia tingut un Airis de 14"
amb AMD, que s'escalfava una mica, però li anava bé fins que un llamp li
va destruir els ports de xarxa i USB.

Vam triar un model a can Ahtec amb les característiques que ella volia.
Els portàtils es podien configurar (CPU inclosa) des del seu lloc web.
En preguntar si podien garantir el funcionament amb Linux, ens van dir
que assegurar-ho no, que depenia del model i la distro, però sabien que
molts clients hi instal·laven Linux sense problemes. Vaig mirar la GPU
(ara no recordo si era intel -No de les actuals- o bé nVidia i
l'adaptador wifi (tampoc recordo si era Atheros o Ralink) i semblava que
tot era compatible. L'equip sense S.O. va arribar en tres dies, hi vam
muntar una Mepis (basada en Lenny) i tot va anar bé, llevat d'una tarja
receptora de DVB que ignoràvem que tingués l'equip; ni tampoc la
necessitava. Quan va sortir Squeeze li vaig instal·lar, i va perfecte,
amb un ús diari.

La meva dona va adquirir també un dels primers Acer One amb intel Atom
que van sortir (els de 8.9", ara tenen la pantalla més gran) que al
començament lliuraven també amb una distro Linux, abans que M$ els
"convencés" del seu error. Li vam instal·lar també una Mepis basada en
Lenny, sense problemes en general, llevat del micròfon incorporat. Ara
també té una Squeeze amb KDE, però quan tingui temps li posaré LXDE o
algun altre DE lleuger, amb 1 GB els fitxers grans amb LibreOffice (és
el que usa sovint) van una mica lents.

En qualsevol cas, abans d'adquirir qualsevol equip crec que valdria la
pena preguntar a tot arreu (botigues, webs) per equips amb Linux o sense
S.O., més que res perquè vegin que hi ha demanda. Altrament Linux "no és
visible".

	Salut i bones festes.

		Eduard Selma

--