Re: portàtil linux

On Mon, Dec 10, 2012 at 11:50:24PM +0100, Vicen Rodriguez wrote:
> He mirat les següents possibilitats, a algunes de les quals ja us heu
> [...]

Vot en contra a system76 i zareason. Són americans i venen
internacionalment, però no et podran subministrar ni teclats ni
adaptadors de corrent espanyols. Thinkpenguin sí que ho fa, per això.

> Malauradament, no totes les possibilitats semblen ser bones opcions. Per
> exemple, a Ahtec donen l'opció de comprar l'ordinador sense sistema
> operatiu (com crec que haurien de fer totes les botigues) i sembla que
> tenen botiga física a l'Hospitalet del Llobregat, però encara no he
> rebut cap resposta a la pregunta de si en recomanen alguna distribució
> de Linux o si n'han provat alguna. Les solucions que semblen tenir més
> garanties, com Mountain i Azken, van adreçades a l'us professional i
> piquen una mica.

Conec un amic que va comprar a Ahtec, cap mena de problema i sense
sistema operatiu. Mountain i Azken també semblen ser bones opcions. Però
parlem de sistemes sense SO, no hi ha garantia de que puguin funcionar
bé amb Linux (a no ser que no tinguis problema amb drivers no lliures de
Nvidia, ATI, Intel wireless, etc.).

> Sé que una de les opcions habituals és comprar un portàtil de segona mà
> (per exemple, a http://www.portatilessegundamano.es/es/), també he vist
> que hi ha la possibilitat de fer-se amb alguna oferta interessant a
> portals de liquidació de stocks
> (http://www.solostocks.com/venta-productos/informatica/hardware/portatiles:barcelona?p=117_8-208_37), però m'agradaria poder comprar un portàtil nou, amb Linux o per a Linux en unes condicions semblants a les que permeten comprar-lo amb Windows).

Jo no compraria de segona mà. Mai saps...

> Per això faig les següents preguntes a la llista:
> - Quina opció em recomaneu per a comprar un portàtil nou amb Debian per
> a un nen de 12 anys?

Et recomanaria thinkpenguin, ja que són els únics que asseguren que el
maquinari funcioni 100% amb programari lliure. Però per ara no tenen
punt de venda a Europa i els encàrrecs es queden a la duana. Si no tens
cap problema en anar-lo a buscar a l'aeroport com vaig fer jo pel meu,
endavant. Si et suposa quelcom important, jo tiraria per Ahtec, Mountain
o Azken.

> - Què creieu que podem fer per a canviar la situació i que sigui
> possible comprar portàtils amb Linux en les mateixes condicions en que
> és possible comprar portàtils amb Windows?

Ah, benvingut a Espanya! :) On comprar un ordinador sense Windows és de
bojos...!

Tot és qüestió de demanda. Si aquest mercat (que creix constantment)
segueix així, en breus tindrem botigues. Fins fa no gaire n'hi havia,
però van tancar per la crisi i ara els grans magatzems s'han apoderat
del mercat. Esperem que en un parell o tres d'anys la situació econòmica
millori i la botiga petita torni a obrir.

Fins aviat!
--
Daniel Martí - mvdan@mvdan.cc - GPG 0x58BF72C3