Re: portàtil linux

Bon dia:

A continuació trobareu una conversa de text amb Dell d'avui mateix (10 de desembre de 2012). La conversa és en castellà:

02:56:39PM Sesión Aceptada con Agent (Tania_El_Kalaloussi)
02:56:42PM Agent (Tania_El_Kalaloussi): "Buenas Tardes! Bienvenido al servicio de ayuda para la compra en línea de Dell! Soy Tania! ¿En qué puedo ayudarle?
le facilito mi email y mi teléfono por si acaso se desconecta la sesión , puede usted contactarme : [...]
¿ me puede usted facilitar su email o su teléfono para que en el caso de que se desconecte la sesión podría contactar con usted
02:57:16PM Agent (Tania_El_Kalaloussi): "Dime por favor"
02:57:26PM Vicen Rodríguez: "email: [...]"
02:58:17PM Vicen Rodríguez: "¿Es posible adquirir un portátil Dell sin sistema operativo o con una distribución de Linux en lugar de Windows?"
02:58:47PM Agent (Tania_El_Kalaloussi): "disculpe , solo enviamos los equipos con Windows, no se puede enviar sin sistema operativo"
02:59:42PM Vicen Rodríguez: "¿Tampoco tienen ningún modelo de portátil que puedan suministrar con otro sistema operativo?"
03:00:44PM Agent (Tania_El_Kalaloussi): "no , disculpe , no es posible , todos nuestros equipos vienen con Windows instalado desde fabrica"
03:01:13PM Vicen Rodríguez: "¡Qué lástima!"
03:01:40PM Agent (Tania_El_Kalaloussi): "ahora tambien suministramos el nuevo sistema operativo , el W8"
03:04:02PM Vicen Rodríguez: "Hace unos años compré un Dell Inspiron 6400 con Windows. Se volvió muy lento. Cada 6 meses debía reinstalar el sistema operativo para que se pudiese trabajar con él. Instalé un Linux (Debian) y desaparecieron los problemas."
03:04:29PM Vicen Rodríguez: "Ahora quería comprarle un portátil a mi hijo, pero no quiero nada con Windows."
03:04:53PM Agent (Tania_El_Kalaloussi): "en ese caso no es posible con DELL"
03:05:08PM Vicen Rodríguez: "Muchas gracias."
03:05:33PM Agent (Tania_El_Kalaloussi): "siento no poder ayudarte"
03:06:00PM Sesión Terminada

Ja fa temps que miro les diferents opcions que hi ha per a comprar portàtils amb Linux i de moment cap d'elles em sembla plenament satisfactòria. No vull comprar un portàtil amb Windows perquè no vull el Windows i no em dona la gana pagar-lo.

He mirat les següents possibilitats, a algunes de les quals ja us heu referit en missatges anteriors:

http://www.ahteconline.com/
http://www.azken.com/Productos/Index/Workstations/Mobile%20Stations
http://www.gnuinos.com/portatils.html
http://www.imavisions.com/category/portatiles_con_linux/
http://www.linuxstore.es/
http://www.mountain.es/epages/Mountain.sf/es_ES/?ObjectPath=/Shops/Store.Mountain/Categories/PORTABLEWS
http://www.portatilesconlinux.com/index.html
https://www.system76.com/laptops/
http://www.tekmote.nl/epages/61504599.sf/en_GB/?ViewObjectID=935308
https://www.thinkpenguin.com/
https://wiki.ubuntu.com/AsturianTeam/TiendasUbuntu
http://zareason.com/shop/Laptops/

Malauradament, no totes les possibilitats semblen ser bones opcions. Per exemple, a Ahtec donen l'opció de comprar l'ordinador sense sistema operatiu (com crec que haurien de fer totes les botigues) i sembla que tenen botiga física a l'Hospitalet del Llobregat, però encara no he rebut cap resposta a la pregunta de si en recomanen alguna distribució de Linux o si n'han provat alguna. Les solucions que semblen tenir més garanties, com Mountain i Azken, van adreçades a l'us professional i piquen una mica.

Sé que una de les opcions habituals és comprar un portàtil de segona mà (per exemple, a http://www.portatilessegundamano.es/es/), també he vist que hi ha la possibilitat de fer-se amb alguna oferta interessant a portals de liquidació de stocks (http://www.solostocks.com/venta-productos/informatica/hardware/portatiles:barcelona?p=117_8-208_37), però m'agradaria poder comprar un portàtil nou, amb Linux o per a Linux en unes condicions semblants a les que permeten comprar-lo amb Windows).

Per això faig les següents preguntes a la llista:
- Quina opció em recomaneu per a comprar un portàtil nou amb Debian per a un nen de 12 anys?
- Què creieu que podem fer per a canviar la situació i que sigui possible comprar portàtils amb Linux en les mateixes condicions en que és possible comprar portàtils amb Windows?

Salut

Vicen

El jue, 06-12-2012 a las 15:12 +0100, Alex Muntada escribió:
> No fotis! Jo els vaig comprar un fixe fa un parell d'anys i em va semblar
> que havia de pagar el peatge del windows! (…) Així es pot fer això
> que dius??

Jo he aconseguit comprar 3 cops a Dell sense windows però si no m'erro he hagut de pagar una mica més del que costava l'equivalent amb windows. El primer cop l'escriptori duia red hat i els altres dos, el portàtil duia ubuntu.

Normalment és més fàcil aconseguir treure el windows de Dell en els productes de la línea comercial per a empreses o educació i parlant amb algun comercial expert. Els destinats a cosumidors finals tenen menys opcions per configurar.

D'altra banda és cert el que diu en Josep que juguen una mica a la puta i la ramoneta pel que fa a linux. Però si volem que segueixin invertint en linux cal comprar equips i que vegin que els surt a compte, ja sigui Dell, Lenovo o qui sigui…