Re: portàtil linux

2012/12/7 Manel Sales <salesmanel@gmail.com>
Crec que el tema més important de comprar una màquina amb gnu/linux és asegurar-nos que el maquinari permeti instal·lacions "lliures", sense dependre de controladors privatius!

Hi estic d'acord. Però jo afegiria «i que els controladors lliures funcionin bé». Vaig preferir posar controladors privatius al meu portàtil que sentir el soroll dels ventiladors de la tarja gràfica, i el desgast de bateria que comportava. No em consta que la situació del controlador Nouveau hagi millorat en aquest sentit.

La solució de tenir una màquina amb windows i gnu/linux només porta problemes. Sempre s'acaba usant més un SO que un altre, i així mai s'acaba de fer el pas (com anar amb bici de rodetes). Si s'espatlla, la llicència pot portar problemes si tens un altre sistema operatiu. I un disc dur infravalorat (amb la partició windows que corre perill de programari maliciós).

Bé, jo tinc Windows instal·lat en una partició, i no crec que acabi fent el pas cap a ell. Potser l'engego 2 vegades l'any, però em va bé que hi sigui.
Entenc que si s'espatlla la màquina, la garantia cobreix el portàtil (hardware) de la mateixa manera.
I sobre el programa maliciós, no crec que sigui cosa del S.O. sinó de l'usuari.

I finalment, només aclarir que molts usuaris no usem MAI windows (i no crec que siguem la majoria com es deia). Crec que alguns usuaris windows usen algunes vegades gnu/linux :-P

Crec els usuaris de Linux que no fan servir mai Windows són una minoria, però tampoc tinc estadístiques. A mi desgraciadament a la feina no em deixen triar; només hi tinc Windows 7 :(

Quan em vaig comprar un portàtil que anava només amb gnu/linux va ser un cencert! No he tingut problemes en controladors, ni llicències, ni històries posteriors. Cada actualització o canvi de distro ha funcionat a la primera. No em vaig plantejar si pagava una mica més o menys, sinó que seria lliure d'usar gnu/linux, i és una manera de defendre la nostra llibertat!

Manel

Molt bé que no tinguis cap problema al portàtil. Per sort el meu tampoc va malament.

--
Pere