Re: portàtil linux

2012/12/6 Alex Muntada <alexm@alexm.org>

> No fotis! Jo els vaig comprar un fixe fa un parell d'anys i em va semblar
> que havia de pagar el peatge del windows! (…) Així es pot fer això
> que dius??

Jo he aconseguit comprar 3 cops a Dell sense windows però si no m'erro he hagut de pagar una mica més del que costava l'equivalent amb windows. El primer cop l'escriptori duia red hat i els altres dos, el portàtil duia ubuntu.

No entenc com algu pot comprar el model Linux, tenint en compte que:

1) Pel que dius es mes car.
2) La majoria d'usuaris de Linux tambe fan servir Windows, encara que sigui esporadicament. Probablement en aquesta llista hi ha moltes excepcions, i ho trobo molt be, pero aixo representaria per a molts haver de comprar i instal.lar Windows a part.
3) Molts usuaris voldran instal.lar-se una distribucio especifica, en la ultima versio i potser en catala (entenc que molta gent d'aquesta llista: Debian Wheezy en catala). I configurar-se el sistema des de bon principi. A diferencia dels usuaris de Windows, els usuaris de Linux acostumen a saber instal.lar-se el S.O.

Deixant a banda el fet de que quan es compra un portatil tambe es mira la relacio qualitat/preu del hardware.

Normalment és més fàcil aconseguir treure el windows de Dell en els productes de la línea comercial per a empreses o educació i parlant amb algun comercial expert. Els destinats a cosumidors finals tenen menys opcions per configurar.

D'altra banda és cert el que diu en Josep que juguen una mica a la puta i la ramoneta pel que fa a linux. Però si volem que segueixin invertint en linux cal comprar equips i que vegin que els surt a compte, ja sigui Dell, Lenovo o qui sigui…

Mes valdria fer una donacio a la Linux Foundation. Dell vendra portatils amb Linux quan Linux sigui, per la gent del carrer, una solucio millor que Mac o Windows.

Disculpeu els accents :S

--
Pere