dubtes sobre problema nucli Linux en Debian i Ubuntu

Benvolguts/des,

Aquests és un missatge per preguntar dubtes sobre el procés d'arrencada del nucli i com poder depurar errors.

El fet és que ja fa temps que em barallo amb un antic barebone per que em funcioni Debian, però sempre em peta el nucli en arrencar. Amb Ubuntu també em peta. Però per exemple Wifiway m'arrenca bé, o fins i tot, un Windows 2003 arrenca bé. Així suposo que no és problema de Linux o del hardware, sino un problema entre la placa mare i alguna configuració en concret en el nucli de Debian o de les distribucions basades en Debian. Em passa tant en nuclis de 32 bits com de 64 bits.

El curiós és que l'instal.lador de Debian em va funcionar i vaig poder arribar a instal.lar-lo. El que no puc és, un cop instal.lat, arrencar sense que mori el nucli (el nucli peta sense un kernel panic, però s'asembla molt), fins i tot arrencant en modo a provaa de'errors.

Quan mor el nucli apareixen tants missatges tan ràpid (varis "traces" en menys d'un segon) que em perdo la meitat. Per això he muntat el disc a unaltre equip per poder accedir a /var/log de la màquina conflictiva a veure si hi ha algun fitxer amb els missatges. No hi ha cap. Així que la primera pregunta és: (1) com puc loggejar o com a mínim llegir tranquil.lament el que passa a una màquina que falla en l'arrencada

Per qui tingui curiositat amb el hardware: he provat vàries targetes gràfiques, he provat vàries cpus, he actualitzat la BIOS a la última versió, i he fet un test de memòria. El hardware és:

Biostar IDEQ 300G MCE-I
http://www.biostar.com.tw/app/es/sffpc/content.php?S_ID=17

Intel Pentium4 631
http://ark.intel.com/products/27479/Intel-Pentium-4-Processor-631-supporting-HT-Technology-2M-Cache-3_00-GHz-800-MHz-FSB

Vàries coses diverses que no sé si poden ser d'utilitat:

Sense targeta gràfica externa, és a decir, treballant només amb la targeta integrada en placa, si arranco en mode a prova d'errors l'ordinador reinicia continuament, i si arrenco en mode normal l'ordinador és queda pillat al missatge "poblant /dev" i als 20 segons apareix un missatge del watchdog de la cpu.

En canvi, amb una targeta gràfica externa nVidia, apareixen vàris traces. Als últims traces puc llegir coses com que ha hagut watchdog hard lockup o watchdog soft lockup a la cpu. Els primers traces no arribo a llegir-los.

Muntant el disc dur externament he pogut recuperar el fitxer d'opcions d'arrencada /boot/config-3.2.0-3-amd64 i veig que hi ha una línia CONFIG_CLOCKSOURCE_WATCHDOG=y

Malgrat la solució fàcil és canviar d'ordinador, o emprar una distribució no basada en Debian que arrenqui, tinc ganes encara de barallar-me una mica per ficar-li una Debian testing amb lxde, però sense poder llegir els logs d'arrencada estic aturat

Gràcies

     Àlex