Re: patch per opensc per tal de afegir el dnie

Hola,

 He eliminat el fitxer comprimit que contenia el "patch" tal com el Pere
va dir. Tot ha anat bé. Ara ja tinc el paquet en format ".deb". Encara
no ho he intal·lat ja que tinc uns dubtes de principiant que agrairia
algú em pogués resoldre:

 1) Per què aquesta nota?
> Nota important bloquegeu en el aptitude el opensc. A les
> actualitzacions torna a instal·lar el antic

 Jo no instal·laré el paquet "opensc" si no el paquet que acabem de fer
que es diu "opensc_0.12.2-3_amd64.deb"

 Relacionat amb el punt anterior

 2) amb quina aplicació he d'instal·lar el paquet que acabem de fer?
aptitude? dpkg?

 3) sé que utilitzant "aptitude" el sistema s'ocupa de tot. Si he
d'utilitzar el "dpkg" on tinc que guardar el paquet ".deb" que acabem de
fer. Al mateix lloc on "aptitude" guarda els seus? Per cert, on és això?
A qualsevol altre lloc per no barrejar les coses? El deixo al meu
directori? L'elimino després d'instal·lar-lo?

 En aquest sentit, a la guia de mantenidors [1] diu que altres
distribucions reserven el camí "/usr/local/" per aquest tipus de coses
com ara modificacions locals del sistema però Debian no. En canvi a les
FAQ [2], diu que si es vol instal·lar paquets que no són Debian un bon
lloc per tenir-ho guardat és precisament aquest camí. Això em despista
força.

 [1] punt 3.3 - http://www.debian.org/doc/manuals/maint-guide/
 [2] question 4.6 - http://www.debian.org/doc/manuals/debian-faq/

 Ara qüestions més genèriques.

 4) Si necessités/obtingués un "patch" per algún altre paquet. S'ha de
seguir el mateix procediment que el Pere ha explicat? És a dir,
descarregar el "patch", descomprimir-lo, "dpkg-buidlpackage", i
instal·lar-lo? És aquest és el procediment estàndard?

 5) Fins ara sempre he utilitzar "aptitude" tal com recomanen. Com
afecta el fet d'anar usant "aptitude" i "dpkg" per instal·lar paquets?
S'ha de tenir alguna precaució especial?

 Gràcies per endavant per l'ajuda.

 robert