Re: reiserfs i altres

On Friday 22 June 2012 20:53:57 jordi wrote:
> Hola, primer us voldria dir que en principi aquest correu era una
> demanda d'informació respecte als sistemes d'arxius linux, reiserfs,
> xfs, ext2, etc etc quin és millor? més segur i fiable? etc.

Jo fa temps (mitja dotzena d'anys) vaig estar utilitzant ReiserFS, però
sorprenentment em vaig trobar que _perdia_ fitxers, tot i que suposadament el
journaling (com en podem dir en català?) ho hauria d'evitar. Després que em
pasés 3 o 4 cops vaig dir prou i vaig tornar a l'Ext de tota la vida que no
donava aquest greu problema.
Després va venir el tema de l'assasinat de la dona del Reiser, que pot influir
o no en la decisió d'utilitzar aquest sistema, principalment per temes
d'integritat moral (d'això es tracata la GPL, no?), però el desenvolupament de
ReiserFS no s'ha aturat pels problemes del seu creador, hi han altres
programadors dedicats.

També vaig montar XFS, era per un cas concret d'un servidor per vendre música
en MP3, molts arxius de 10Mb per cançó (teres d'MP3 en alta calitat), però no
es portava gens bé amb el Gluster que hi havia montat (un raid de HDs en
xarxa). No em va convèncer.

Btrs diuen que serà la panacea, a falta d'ZFS que no es pot integrar amb Linux
per tema de llicències, però encara està molt verd.

Desde fa temps vaig decidir no jugar-me-la i quedar-me amb l'Ext. En realitat
no ha sigut desde fa un més i mig que he passat d'Ext3 a Ext4 als servidors,
tot i que ja feia temps que Ext4 estava madur.

> Però com que m'enrotllava molt, i ho continuo fent, només us faré una
> pregunta: he llegit que debian 6.0.5 utilitza el reiserfs4 en lloc de
> reiserfs, tindré algun problema durant la instal·lació de squeezy 6.0.5
> amb les particions que ja tinc formatades amb reiserfs?

St. Google diu que s'ha de carregar el mòdul reiserfs durant la instal·lació
de Debian, seleccionant "intal·lació experta" a l'inici, però no veig que
diguin res sobre ReiserFS i ReiserFS4, desconec si són comptaibles o no.
Imagino que seleccionant el mòdul ReiserFS podràs montar les particions, sigun
de la versió que siguin de ReiserFS.

> Salutacions

Saluts!

--