applets Gnome-shell

Hola,
m'ha costat uns mesos però, finalment, ahi vaig decidir instal·lar-me gnome-shell i, com és de suposar, estic una mica perdut amb la navegació. Tinc 3 preguntes sobre el tema:
1- com es fa per afegir applets a la barra de l'escriptori? (no al fallback !!)
2- hi ha alguna manera de configurar la visualització de les aplicacion en forma de llista i no en forma d'icones?
3- sabeu d'alguna documentació que em pugui ajudar a resoldre la resta de dubtes que puguin sorgir?

Gràcies !!

Xavi Viader