Re: Formats de llibres electrònics

Hola,

2012/3/8 Robert Marsellés Fontanet <robert.cardenal@gmail.com>:
> [...]
>
>  Estic estudiant la possibilitat d'adquirir llibres en format
> electrònic. No ho he fet mai abans i, pel que he vist, encara no hi ha
> un format estàndard definit i consensuat. Cada
> editorial/venedor/botiga/... ho fa amb el seu format propi i, al mateix
> temps, intenta vendre també l'aparell per llegir-lo.
>
>  En el meu cas particular, l'editorial diu que per llegir els llibres
> necessito, evidentment, Win o Mac + descarregar-me el software d'Adobe
> ja que utilitzen una protecció DRM però el format és .epub, crec.
> Concretament: l'Adobe Digital Editions reader.

Per convertir llibres entre formats fes servir el Calibre. No
necessites res més.
Suposo que hi és a "stable", però *molt* millor si instal·les la
última versió de http://calibre-ebook.com/download_linux

EPUB és el format més usat. La majoria de botigues/editorials/lectors
el suporten, amb la important excepció d'Amazon i els seus kindles.

>  He aconseguit trobar algú que diu que ha "petat" el sistema de
> protecció[1] però ningú dels que ha escrit agraïments a l'autor diu rés
> de Debian. Fa uns quants anys que en sóc usuari exclusiu però únicament
> usuari (bé, n'acabes aprenent una mica si l'utilitzes). Així que la
> pregunta és evident. Si em compro els llibres, els podré llegir amb les
> eines de "stable"? Tenint en compte el detall de la protecció, és clar.

Crec que si busques bé trobaràs un plugin de Calibre que et servirà.

Salut,
--
Pere