Formats de llibres electrònics

Hola a tots,

 Estic estudiant la possibilitat d'adquirir llibres en format
electrònic. No ho he fet mai abans i, pel que he vist, encara no hi ha
un format estàndard definit i consensuat. Cada
editorial/venedor/botiga/... ho fa amb el seu format propi i, al mateix
temps, intenta vendre també l'aparell per llegir-lo.

 En el meu cas particular, l'editorial diu que per llegir els llibres
necessito, evidentment, Win o Mac + descarregar-me el software d'Adobe
ja que utilitzen una protecció DRM però el format és .epub, crec.
Concretament: l'Adobe Digital Editions reader.

 He aconseguit trobar algú que diu que ha "petat" el sistema de
protecció[1] però ningú dels que ha escrit agraïments a l'autor diu rés
de Debian. Fa uns quants anys que en sóc usuari exclusiu però únicament
usuari (bé, n'acabes aprenent una mica si l'utilitzes). Així que la
pregunta és evident. Si em compro els llibres, els podré llegir amb les
eines de "stable"? Tenint en compte el detall de la protecció, és clar.

 Moltes gracies, per endavant, per la informació que em pugueu donar.

 Salut i peles,

 robert

---------
[1]