consulta epub i pdf

Hola,
no tinc clar que sigui la llista correcta on preguntar-ho però... necessitaria localitzar alguna aplicació lliure que em funcionés amb debian testing per poder marcar fragments de text amb epub i amb pdf. És a dir, mentre realitzes una lectura poder subratllar (tipus rotulador fosforito) i que pogués guardar aquests "subratllaments" en el propi document per poder-ho veure en alguna altra màquina. He provat els següents excel·lents lectors d'epub i no ho he aconseguit:
1- calibre
2- fbreader
3- coolreader
4- azardi