Fwd: Re: Expedent X (org)

Reenvio a la llista de correu, que veig l'he enviat només a en Leo

-----------  Missatge reenviat  ------------

Assumpte: Re: Expedent X (org)
Data: Divendres, 30 de setembre de 2011, 11:40:10
De: Eloi Notario <entfe001@gmail.com>
A: "Leopold Palomo-Avellaneda" <leo@alaxarxa.net>

A Divendres, 30 de setembre de 2011 10:09:33, vàreu escriure:
> Bones,
>
> no sé com tens el tema, però voldria apuntar algunes cosetes:
>
> - el driver fglrx està a sid, i no ha caigut. Potser no està a testing,
> però es servible.

Pel que he llegit en un bugreport, s'ha tret de testing per algun canvi al
servidor X que l'ha trencat, suposo que el de sid és la nova versió del
fabricant i està a l'espera que passin uns dies perquè pugi si no dóna
problemes.

> - també pots fer anar el que hi ha a backports, si fas servir squeeze.

Estic a una instaŀlació nova de wheeze.

> - hi ha aquesta pàgina que et dona informació:
> * http://wiki.debian.org/ATIProprietary

Gràcies.

> - jo el que faig es crear un fitxer /etc/X11/xorg.conf amb les seccions que
> m'interessen: p.ex triar el driver nvidia, or el fglrx, etc i deixo que la
> resta d'opcions les trii les X automàticament.

No sé per què si deixava només secció de pantalla perdia la "màgia" del
touchpad. He copiat la secció InputDevice que tenia del xorg.conf de lenny i
avall, de pas li he posat la del teclat també.

> Aleshores, tornant a les teves consultes originals:
>
> posant en el xorg.conf el driver que vols fer servir i comprovant en el
> Xorg.log que ho fa.

Ok, confirmo que ara vaig amb radeon.

> és un tema del console data.

No, perquè si desactivo el kdm a l'arrencada tot funciona correctament. Sempre
que no s'engeguin les X, la consola funciona com és d'esperar. És quan torno a
consola procedent d'una sessió gràfica que la lia, sigui amb Ctrl+Alt+F[1-6],
a l'apagar o reiniciar l'ordinador o al triar Accés de consola a la pantalla
d'entrada.

En tot cas, repassant el Xorg.log he vist alguns errors relatius a no sé què
del DRI (ja no tinc el log), que he lligat amb una opció al man de radeon(4).
He posat un Options "DRI" "off" al xorg.conf i com la seda: han desaparegut
els artefactes gràfics i quan torno a consola des de les X em surt tot bé.

> [...]
> funcionat per la teva versió del kernel.
> - carregant el mòdul: modprobe fglrx, o posant-lo en /etc/modules
> - tenint un fitxer mínim /etc/X11/xorg.conf amb:
>
> Section "Device"
>     Identifier  "ATI"
>     Driver      "fglrx"
> EndSection
>
> Section "Screen"
>     Identifier "Default Screen"
>     DefaultDepth     24
> EndSection
>
> Jo també t'he de dir que el driver "lliure" per l'Ati funciona força bé.

A Lenny el radeon no m'anava bé, de fet ni aconseguia arrencar les X, i vaig
haver de tirar de fglrx sí o sí. Ara li donaré una oportunitat, per ara l'únic
que he notat és el 3D més lent, però com he dit abans és quelcom que no uso
així que no em preocupa en absolut.