Re: Expedent X (org)

Bones,

no sé com tens el tema, però voldria apuntar algunes cosetes:

- el driver fglrx està a sid, i no ha caigut. Potser no està a testing, però
es servible.

- també pots fer anar el que hi ha a backports, si fas servir squeeze.

- hi ha aquesta pàgina que et dona informació:
* http://wiki.debian.org/ATIProprietary

- jo el que faig es crear un fitxer /etc/X11/xorg.conf amb les seccions que
m'interessen: p.ex triar el driver nvidia, or el fglrx, etc i deixo que la
resta d'opcions les trii les X automàticament.

Aleshores, tornant a les teves consultes originals:

> La qüestió: com saber del cert què està fent servir el servidor X per
> dibuixar? O com forçar que faci servir un o altre controlador?

posant en el xorg.conf el driver que vols fer servir i comprovant en el
Xorg.log que ho fa.

> I ja posats, per què un cop salten les X ha de desgraciar les consoles de
> text? O me les deixa que no es veu res amb les coloraines psicodèliques, o
> me la deixa que no sap mostrar els accents (engegant sense el kdm els
> mostra bé, console-setup està ben configurat).

és un tema del console data.

Per finalitzar, com fer que funcioni el driver fglrx:

- tenint el paquets (non-free) del driver, de forma que tens el mòdul fglrx
funcionat per la teva versió del kernel.
- carregant el mòdul: modprobe fglrx, o posant-lo en /etc/modules
- tenint un fitxer mínim /etc/X11/xorg.conf amb:

Section "Device"
    Identifier  "ATI"
    Driver      "fglrx"
EndSection

Section "Screen"
    Identifier "Default Screen"
    DefaultDepth     24
EndSection

Jo també t'he de dir que el driver "lliure" per l'Ati funciona força bé.

Apa, ha diràs quelcom,

Leo

A Dijous, 29 de setembre de 2011, Eloi Notario va escriure: